همکاری مجلس و وزارت کشور برای اصلاح قوانین انتخابات

به گزارش رکنا، حسین محمد صالحی دارانی با اشاره به اقدامات کمیسیون «شورا‌ها و امور داخلی کشور» مجلس در زمینه اصلاح قانون انتخابات شورا‌ها اظهارداشت: با توجه به دوره‌ای که گذرانده شد و مسائل و مشکلاتی که در خصوص انتخابات شورا‌ها اعم از صلاحیت‌ها و وضعیت رسیدگی به شکایت‌ها رخ داد، می‌کوشیم اصلاحاتی را بر روی این قانون اعمال کنیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: قرار است تغییراتی بر روی قانون انتخابات شورا‌ها انجام شود و برنامه‌هایی را هم کارگروه مورد نظر در کمیسیون آماده کرده است.

صالحی دارانی افزود: البته به دلیل اینکه در زمینه برنامه‌های کارگروه مربوطه در کمیسیون به نتیجه نرسیدیم مقرر شد تا از سوی وزارت کشور پیشنهاد جامعی داده شود تا با پیشنهادات کمیسیون تلفیق شده و نهایتا یک قانون منقح دقیقی بیرون بیاید.

عضو کمیسیون «شورا‌ها و امور داخلی کشور» مجلس اظهارداست: در حقیقت وزیر کشور دنبال این هستند تا قانون انتخابات شورا‌ها تدوین شود و به صورت لایحه به کمیسیون ارائه شود تا با پیشنهادات کمیسیون تلفیق و نهایتا یک قانون جامع در رابطه به انتخابات شورا‌ها مطرح شود.

این نماینده مجلس اظهارداشت: این اهتمام از سوی وزارت کشور وجود دارد تا ما به سمت اصلاح سایر قوانین انتخاباتی اعم از اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی حرکت کنیم.

وی تاکید کرد: در سال گذشته بیشترین هم و غم  کمیسیون، اصلاح قوانین انتخاباتی بود و در این زمینه اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری را کلید زدیم و بخشی از آن انجام شد، اما وقتی در مرحله اجرا قرار گرفتیم، دیدیم که برخی نقایص در این بخش وجود دارد.

 این نماینده مجلس تاکید کرد: قطعاً باید همکاری دو سویه با وزارت کشور در زمینه اصلاح قوانین انتخاباتی داشته باشیم تا اشکالات قوانین موجود رفع شود؛ بنابراین مسئولین وزارت کشور قول‌های زیادی را جهت همکاری برای اصلاح قوانین انتخاباتی به اعضای کمیسیون داده‌اند.

 

کدخبر: 720316 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟