ماجرای تماس مسئولان با قالیباف درباره صحت و سقم جنایت‌های طالبان

محمد رضاخباز در گفتگو با اعتماد  با اشاره به آن بازه زمانی که قالیباف فرمانده نیروی انتظامی بود  ، اظهار کرد : در آن زمان سردار قالیباف فرمانده نیروی انتظامی بود و نقل می‌کرد که بعد از نطق میان دستور من در مجلس از جنایات طالبان در منطقه خراسان، مقامات عالی کشور ساعت ۱۲ شب با ایشان تماس گرفته و پرسیده‌اند که نطق فلانی چقدر صحت دارد و آیا ماجرا به همین شدت است.

وی افزود : آقای قالیباف می‌گفت به آن تماس‌ها پاسخ داده که خباز در نقل مساله مقداری تحفظ هم کرده است و ظلم و تعدی طالبان بسیار بیش از این حرف‌هاست.

نماینده ادوار مجلس در این باره گفت: سوال این است که آیا این همه ظلم و تعدی به یکباره فراموش و این همه تجاوز به جان و مال و ناموس یک‌دفعه پاک شده است که برخی آقایان این‌گونه در صدد توجیه طالبان برآمده‌اند؟

خباز با یادآوری جنایت‌های طالبان در منطقه خراسان بازگو کرد: یک نمونه دلخراش از آن ستم‌ها این بود که در یکی از شهرستان‌های حوزه انتخابیه بنده یک جوان بسیجی بی‌گناه را از داخل خانه گرفته و به کوه برده و پوست صورت او را با چاقو کنده بودند به طوری که بعد از مدت‌ها که مفقود بود، با پیدا شدن جنازه، همسرش از لباس تن او، شناسایی‌اش کرد.

او با انتقاد از تایید و سکوت سیاست‌های رسمی ایران در قبال طالبان می‌گوید ادعای تغییر این گروه خوش‌خیالی است چراکه تربیت نااهل را چون گردکان بر گنبد است.

 

کدخبر: 720251 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟