منابع هندی از سفر قریب‌الوقوع امیرعبداللهیان به دهلی نو خبر دادند

به گزارش روزنامه هندو، به گفته مقامات ناشناس، دهلی نو یک هفته پس از میزبانی روسای اطلاعاتی و امنیتی آمریکا و روسیه برای سفر وزرای امور خارجه ایران و عربستان سعودی آماده می شود و این سفر بخشی از  مذاکرات گسترده پیرامون افغانستان با کشورهای همسایه خواهد بود.

طبق گفته منابع مطلع، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جدید ایران قرار بود امروز( دوشنبه ) به دهلی نو سفر کند  اما سفر او به خاطر مسائلی که در برنامه ریزی ها پیش آمده و نشست آتی سازمان همکاری شانگهای به تعویق افتاده است و در آینده نزدیک انجام خواهد شد.

فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی قرار است آخر این هفته به دهلی نو برود و این اولین سفر او به هند به عنوان وزیر امور خارجه خواهد بود.

در حالی که انتظار می رود هر دوی این دیدارها بر مسائل دوجانبه متمرکز باشند، تحولات افغانستان نیز بخشی مهمی از آن ها خواهد بود.

مقامات رسمی می گویند،  همکاری کشورهای رقیب در غرب آسیا نشانگر این است که تمامی شرکای هند می خواهند با آن گفت‌وگو کنند و برعکس. همچنین از نظر آن ها، در حالی که دولت جدید ایران راغب به فرستادن وزیر امور خارجه اش برای گفت و گو پیرامون روابط پیش رو، به ویژه در زمینه پروژه های اتصالات بوده است، وزیر امور خارجه عربستان و امارات متحده عربی هم در زمینه مسائل دوجانبه و هم در زمینه مسائل منطقه، دیدگاه مشترکی با نارندرا مودی نخست وزیر هند دارند.

 

کدخبر: 719948 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟