پوتین از تحریم‌های غرب بر علیه ایران با وجود کرونا انتقاد کرد

به گزارش رکنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، « ولادیمیر پوتین » رییس جمهوری روسیه امروز جمعه طی سخنانی در نشست عمومی مجمع اقتصادی شرق با انتقاد از سیاست‌های تحریمی غرب علیه تهران، گفت: ایران امروز با توجه به شرایط همه گیری (ویروس کرونا ) نیاز به کمک دارد، اما غرب محدودیت‌ها علیه این کشور را لغو نمی‌کند.

رییس جمهوری روسیه در این خصوص گفت: در مورد ایران، من نمی‌خواهم وارد سیاست شوم، اما این کشور به کمک نیاز دارد؛ اما آنها (غرب) هیچ محدودیتی ( تحریم ) را لغو نمی‌کنند.

وی در این خصوص ادامه داد: حتی در این باره گفتگوهایی صورت نمی‌گیرد. من در خصوص سایر کشورها چیزی نمی گویم. مثلاً ونزوئلا؛ سیاست جای خودش (را دارد)، اما کمک‌های بشر دوستانه همچنان بشردوستانه باقی می‌مانند.

پوتین اضافه کرد اغلب از «غرب» می‌توان درخواست‌هایی را برای نیاز به کمک‌های انسانی بین‌المللی شنید. خوب، اکنون این انسانیت کجاست؟ محدودیت‌های مربوط به همه گیری، به ویژه در زمینه توزیع داروها و واکسن‌ها برداشته نمی‌شود.

این مقام روسیه در اشاره به اوضاع و تحولات جاری در افغانستان نیز خطاب به کشورهای غربی تصریح کرد: دموکراسی را نمی‌توان با زور به هیچ فرد یا کشوری تحمیل کرد.

کدخبر: 717268 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟