اعلام آمادگی وزیر خارجه چین برای توسعه روابط / همه پیام های تبریک به امیر عبداللهیان

به گزارش رکنا، وانگ یی در این پیام ضمن اشاره به دوستی سنتی و دیرینه و همچنین پنجاهمین سالگرد روابط سیاسی  دو کشور به تعمیق و استمرار  روابط طرفین بر اساس مشارکت راهبردی اشاره کرده است.

وی همچنین با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی اخیر روسای جمهور دو کشور و توافق حاصله در زمینه پیشبرد روابط فی‌مابین، آمادگی خود برای تشریک مساعی با وزیر امور خارجه کشورمان برای هماهنگی،  همکاری و بسط و توسعه بیش از پیش روابط مشارکت جامع راهبردی دو کشور را اعلام کرده است.

تبریک وزیر خارجه تاجیکستان به امیرعبداللهیان

وزیر امور خارجه تاجیکستان همچنین در این پیام تاکید کرد: باور دارم که با سعی و کوشش و تلاشهای مشترک، روابط دوستانه و همکاریهای دو کشور همزبان گسترش تازه پیدا خواهند کرد .

وزیر خارجه ارمنستان: ایران نقش مهمی در قفقاز جنوبی دارد

وزیر امور خارجه ارمنستان همچنین در این پیام ابراز امیدواری کرد که در دوره وزارت امیر عبداللهیان دو کشور به توسعه روابط دوستانه خود که بر پایه های آداب و سنن تاریخی عمیق استوار می باشد، ادامه خواهند داد.

"آرارات میرزویان" افزود: اطمینان دارم که در دوره جدید والاترین و بیشترین تلاش های دوجانبه جهت توسعه و تعمیق روابط بین دو کشور و دو ملت دوست بکار گرفته خواهد شد.

وزیر امور خارجه ارمنستان تاکید کرد :جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی در قفقاز جنوبی دارد و ما با در نظر داشتن چالش های امنیتی نوین موجود ، مجدانه پی گیر موضوع تعمیق گفتگوها در عرصه های گوناگون و در راستای تحکیم روابط دوجانبه می باشیم.

تبریک وزیر روابط خارجی نیکاراگوئه به امیرعبداللهیان

"دانیل مونکادا کولیندرس " وزیر روابط خارجی نیکاراگوئه طی پیامی خطاب به وزیر خارجه کشورمان اخذ رای اعتماد و شروع بکار وی را تبریک گفت و برای امیرعبداللهیان آرزوی موفقیت نمود.

وزیر امور خارجه نیکاراگوئه در این پیام آمادگی خود را برای ادامه تقویت روابط برادرانه، یکپارچگی فیمابین و همکاری میان دو کشور در همه زمینه ها اعلام کرد .

دعوت وزیر خارجه قطر از امیرعبداللهیان برای سفر به این کشور

در تماس تلفنی شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر با وزیر امور خارجه کشورمان، وی با تبریک انتخاب امیرعبداللهیان در سمت وزیر امور خارجه و همچنین ابلاغ سلام امیر قطر به رییس‌جمهوری کشورمان، اهمیت روابط فی‌مابین را مورد تاکید قرار داد.

وی از سیاست روابط فعال همسایگی در دولت جدید جمهوری اسلامی ایران استقبال و از امیر عبداللهیان برای سفر به قطر دعوت به عمل آورد.

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این گفتگوی تلفنی با ابلاغ سلام متقابل رئیس جمهور اسلامی ایران به امیر قطر، ضرورت اجرای توافقات قبلی دوجانبه و همچنین آمادگی برای رایزنیها در خصوص موضوعات مختلف منطقه ای و بین المللی را مورد تاکید قرار داد.

امیرعبداللهیان: حمایت از عراق از جمله سیاست‌های همیشگی تهران است

در تماس تلفنی وزیر امور خارجه عراق با وزیر امور خارجه کشورمان، وی ضمن تبریک انتخاب امیرعبداللهیان و تجدید دعوت برای حضور جمهوری اسلامی ایران در اجلاس حمایت از عراق، اهمیت حضور هیات جمهوری اسلامی ایران در اجلاس بغداد به عنوان فرصتی برای گفت‌وگوها در منطقه را مورد تاکید قرار داد.

فواد حسین ضمن ستایش سیاست حسن همسایگی ایران، خواستار گسترش هرچه بیشتر روابط دوجانبه شد.

حسین امیر عبداللهیان نیز در این گفتگوی تلفنی ضمن تشکر از پیام تبریک و همچنین دعوت از جمهوری اسلامی ایران، از حضور کشورمان در این نشست خبرداد.

وزیر امور خارجه کشورمان حمایت از عراق را از جمله سیاست های همیشگی تهران و روابط دو کشور را ممتاز، راهبردی و برادرانه دانست و آمادگی کشورمان برای ‌گسترش هرچه بیشتر روابط دوجانبه را مورد تاکید قرار داد و همچنین خواستار عملیاتی شدن توافقات انجام شده در دوره جدیدگردید.

کدخبر: 715456 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟