قالیباف: اعلام نظر کمیسیون درباره وزرای پیشنهادی به معنای تصمیم‌گیری نیست

به گزارش رکنا، حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی در نشست علنی امروز (دوشنبه اول شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی و در تذکر شفاهی گفت: آنچه که در ماده 202 آیین نامه داخلی مجلس آمده، این است که کمیسیون‌های مربوط به انطباق برنامه‌های وزیر پیشنهاد‌ی را با اسناد بالادستی اعلام کنند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اینکه در گزارش ارائه شده کمیسیون‌ها قبولی یا مردودی اعلام شده و در تبلت‌ها بارگذاری شده، به نظر می‌رسد مخالف ماده 202 آیین نامه داخلی مجلس باشد.

وی افزود: ما اگر اصل 85 را هم مدنظر قرار دهیم، قانون گذاری و وظیفه نمایندگی قابل تفویض نیست، درواقع این نحوه گزارش یک نوع تفویض اختیار اتفاق افتاده؛‌ چراکه اعلان رد یا قبولی کمیسیون ذهنیتی را برای نمایندگان مجلس ایجاد می‌کند که گزینه پیشنهادی قبول یا مردود است.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به تذکر نماینده خمینی شهر گفت: در کمیسیون هم در صلاحیت و هم در انطباق مدارک و هم سوابق و برنامه‌های وزیر پیشنهادی با اسناد بالادستی را مورد بحث قرار می‌دهند و بعد به اطلاع می‌رسانند. طبیعتا گزارش کمیسیون در تبلت‌ها بارگذاری شده اما در گزارشی که قرائت می‌شود، طرح نمی‌آید.

وی ادامه داد: اما گزارش کمیسیون مبنی بر این نیست که بخواهد به جای نمایندگان تصمیم بگیرد، نمایندگان موضوعات مختلف را بررسی می‌کنند و یکی از جاهایی که این بررسی انجام می‌شود کمیسیون است.

کدخبر: 714362 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟