پلتفرم­ های فروش آنلاین، بستری برای اشتغالزایی و حمایت از کالای ایرانی

به گزارش رکنا، هادی بیگی‌نژاد نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مقام معظم رهبری نگاه ویژه‌ای به کالای ایرانی دارند و از نطر ایشان کالای ایرانی یعنی محصول نهایی کار و سرمایه و فعالیت اقتصادی و ذهن و ابتکار است.

وی افزود: پلتفرم‌های آنلاین ایرانی مثل فروشگاه‌های بزرگ آنلاین در کشور نیز از این منظر به عنوان مهمترین کالاهای ایرانی حوزه اقتصاد دیجیتال به شمار می‌روند.

در ضمن این پلتفرم‌های ایرانی خودشان بستر تولید و توزیع بیشتر و عادلانه بقیه کالاهای ایرانی را نیز فراهم آورده‌اند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همه تولیدکنندگان، هنرمندان و صنعت‌گران ایرانی می‌توانند از بستر اقتصاد دیجیتال به صورت برابر بهره ببرند و کالاهای تولید خود را به دست همه مردم از سراسر کشور برسانند.

وی همچینن تصریح کرد: میلیون‌ها مشتری و ده‌ها هزار فروشنده در هر نقطه‌ای از کشور امکان خرید و فروش هر کالایی را بر بستر یک فروشگاه آنلاین ایرانی با قیمتی یکسان و فارغ از مکان زندگی خود دارند.

بیگی نژاد در همین راستا گفت: البته بهتر است این فروشگاه‌های آنلاین از بازارهای منطقه که تحت تسلط غربی‌ها هم هست بهره ببرند و در صادرات کالاهای ایرانی به کشورهای خاورمیانه نیز فعال باشند.

وی ادامه داد: گزارشی در مجلس دریافت کرده‌ام که نشان می‌دهد در یک پلتفرم فروشگاهی آنلاین ایرانی بیش از ۱۵۰ هزار کسب‌وکار ایرانی مشغول به فعالیت هستند.

وی عنوان کرد: امروز در پلتفرم‌هایی مثل دیجی‌کالا که به عنوان یک برند ملی است جوانان روی پای خودشان ایستاده‌اند و احساس استقلال و خودباوری می‌کنند.

این نماینده مجلس یازدهم در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: خوشبختانه بر اساس گزارش سال ۱۳۹۹ دیجی‌کالا، بیش از ۸۲۰۰ پرسنل مستقیم در ۴۸۰ نوع شغل در تمامی مراکز گروه این فروشگاه آنلاین ملی در ۳۱ استان ایران مشغول به کار هستند و این آمار نسبت به سال ۱۳۹۸ رشد دو برابری داشته است.

وی در خاتمه گفت: دولت باید حامی اشتغالزایی بخش خصوصی از طریق اقتصاد دیجیتال باشد زیرا این مدل اشتغالزایی هزینه بسیار کمتری را به منابع تحمیل می‌کند.

کدخبر: 713903 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟