دست چتربازان سیاسی را از دارایی‌های مردم ایران کوتاه کنید

به گزارش رکنا، جمعی از اساتید و فارغ‌التحصیلان جوان دانشگاه‌های کشور در نامه‌ای خطاب به آیت الله ابراهیم رئیسی رئیس جمهور منتخب بیان داشتند که متاسفانه سال‌هاست که مردم ایران، شاهد دست‌گردانی مناصب قدرت بین قشر محدودی هستند که در غیاب نخبگان واقعی با شعارهای ارزشی و گاهی در کسوت دین، جایگاه‌های حساس و سرنوشت‌ساز مدیریت کشور را تصاحب کرده‌اند.

متن این نامه بدین شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم»

مکتوبی برای  رئیس جمهور منتخب و شایستۀ «نظام انقلابی» ازطرف جمعی از اساتید و فارغ‌التحصیلان جوان دانشگاه‌های کشور

ریاست محترم دولت سیزدهم، جناب آقای آیت‌الله رییسی

با اهدا سلام و احترام

 اینک و در آغاز فصل جدیدی از تاریخ با عظمت و پرافتخار جمهوری اسلامی ایران، خرسندیم که سکّان اجرایی کشور در اختیار مردی از تبار انقلاب  قرارگرفته است. از آنجا که تا آغاز به کار دولت جدید زمان بسیار کمی باقی مانده است، فرصت را غنیمت دانستیم تا نکاتی را به نمایندگی از جوانان دغدغه‌مند این انقلاب با شما در میان بگذاریم.

جناب آقای رییسی! خواسته امروز مردم ایران بی‌شک بازگشت به آرمان‌های حقیقی انقلاب و تحقق عدالت در همه عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی با استفاده از متخصصین متعهد کشور (اعم از خبرگان و جوانان) با رویکرد «شایسته گزینی» و «شایسته سالاری» است که بعد از سال‌ها شکیبایی و روشنگری نخبگان و دغدغه‌مندان انقلاب اسلامی چشم به‌راه تحقق آن در دولت جنابعالی هستیم.

متاسفانه سال‌هاست که مردم ایران، شاهد دست‌گردانی مناصب قدرت بین قشر محدودی هستند که در غیاب نخبگان واقعی با شعارهای ارزشی و گاهی در کسوت دین، جایگاه‌های حساس و سرنوشت‌ساز مدیریت کشور را تصاحب کرده و در مقام عمل، به سهم‌خواهی و انحصارطلبی پرداخته و حتی بعضا در برابر امام جامعه ایستادگی و برای کسب قدرت با یکدیگر رقابت کرده، با دروغ ، دغل و ریاکاری به حیف و میل  بیت‌المال پرداخته و همچنین با بی‌کفایتی مانع بهره کشور از ظرفیت نخبگان و استعدادهای درخشان آن شدند. آن‌چنان‌ که عملکرد آنها برای برخی، عامل مهاجرت از کشور و برای آنها که ماندند و در مقابل این رویه‌ها مقاومت کردند، مایه ایجاد یاس و دلسردی بوده است.

لذا کوتاهی دست این چتربازان سیاسی از دارایی‌های مادی و معنوی مردم ایران، خواستۀ به‌جا و به‌هنگام ما از شما به عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی کشور است؛ کوتاهی دست افرادی که با لابی‌گری در همه دوران‌ها جایگزین نخبگان واقعی شده و همواره سعی بر بسته نگه‌داشتن حلقه یاران انقلاب و محدود کردن فعالیت‌ها و خدمت‌هایشان داشته‌اند. همان‌ها که با پنهان کردن نقاط ضعف جدی‌شان تا پایان مسئولیت‌ در یک مجموعه، با کارنامه‌سازی‌های دروغین، خود را آماده مهاجرت به مجموعه دیگر می‌کنند و قس علی هذا.

امید است با رهگذر از این معبر حساس شاهد احیای شاخص‌های انقلابی‌گری، فراگیری اخلاق و معنویت، عدالت و مساوات، امنیت، استقلال، آزادی، عزت، عقلانیت و فسادستیزی در میهن عزیز همچنین افزایش سطح نشاط بین مردم باشیم. شاهد این مدعا فرمایش رهبر عزیز انقلاب و علمدار پرچم جهان اسلام در بیانیه گام دوم انقلاب است؛ آنجا که فرمودند «هرگز نمی‌توان مردمی را تصوّر کرد که از این چشم‌اندازهای مبارک دل‌زده شوند. هرگاه دلزدگی پیش آمده، از روی‌گردانی مسئولان از این ارزش‌های دینی بوده است و نه از پایبندی به آنها و کوشش برای تحقّق آنها. »

به‌راستی این فاصلۀ تحمیلی، طی نمی‌شود مگر با ایجاد تحول و اصلاح حقیقی در درون دولت و نهادهای وابسته به آن و تلاش در جهت زدودن اشرافیت سیاسی-دولتی و سرمایه‌سالاری برآمده از مکتب لیبرال، که در تمام این سال‌ها سعی در قالب کردن خود، به عنوان تفکر برتر و حداکثری در مقابل تفکر امامین انقلاب داشته است. لذا انتظار دلسوزان از دولت شما، از یک سو داشتن نگاه ویژه به نخبگانی است که بدون چشم‌داشت آماده خدمت به جامعه هستند، و از سوی دیگر خداحافظی عاجل با رویکرد «جوان من گرایی» در مدیریت‌ها به‌ویژه به‌کارگیری آقازادگان سیاسی است.

 امید فراوان داریم  این دولت انقلابی بتواند دیوارهای میان مردم و مسئولین را فرو ریزد، حجاب بین فقرا و اغنیا را از بین ببرد و عرصه را نه برای فرار مغزها و نخبگان که سرمایه‌های کشورند، بلکه برای فرار کسانی مهیا نماید که مسبب ناکارآمدی اداره کشور و عاملان ایجاد سختی‌های زندگی مردم و تاراج سرمایه‌های مادی و معنوی این سرزمین‌اند.

اکنون که به فضل پروردگار، در سایه‌سار رهنمون‌های رهبر انقلاب و با کنشگری به‌جا و مناسب مردم بصیر این سرزمین، زمینۀ تحقق اهداف گام دوم انقلاب و تشکیل «دولت جوان حزب‌اللهی» و پیشرفت و تعالی کشور مهیا شده است، برای جبران خسارت‌های به بار آمده و تحول بر مبنای اصول انقلاب اسلامی، از شما می‌خواهیم فارغ از هیاهوهای سیاسی، به بهبود وضعیت معیشت، اقتصاد، پول فلک‌زده ملی، تورم، جوانان بیکار، زنان بی‌سرپرست و به وطن بیندیشید و از به‌کارگیری جوانان و نخبگان کشور دریغ نورزید که جوانان پرتلاش و علاقه‌مند به اعتلا و عزت کشور با عبرت از ناکارآمدی تفکر غرب‌گرا و به پشتوانه تجارب افتخارآفرینان میدان و پیشگامان عرصه‌های رشد و پیشرفت ایران اسلامی، برای برداشتن گام‌های استوار درآینده، آماده نقش‌آفرینی در سیر تکاملی انقلاب اسلامی هستند.

 از آنجایی که مسیر ناهموار، راه طولانی و فرصت اندک است و نیز در این انتخابات مردم سخاوتمندانه به میدان آمدند و اگر خدای ناکرده با ناکار آمدی مواجه شوند، ممکن است فرصت اعتمادسازی مجدد، دیگر حادث نشود؛ بدیهی است که باید با اتکا به خداوند بزرگ و با عنایت به رهنمودها و توصیه‌های راهبردی و حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و با حضور نسل جوان مؤمن، متخصص و پرانگیزه، فاصلۀ بین بایدها و واقعیت‌ها با قدرت و سرعت هر چه تمام طی شود و انشالله که دامنه عمل منطقه‌ای و جهانی آن زمینه‌ساز تحقق تمدن نوین اسلامی و مایۀ سربلندی ایران و ایرانی قرار گیرد.

مازنده به آنیم که آرام نگیریم                             موجیم که آسودگی ما عدم ماست

وَالعاقِبَةُلِلمُتَّقینَ

منبع:فارس

کدخبر: 709479 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟