پورمختار: جهانگیری به فکر لیدری اصلاحات است نه بازنشستگی سیاسی

به گزارش رکنا، محمدعلی پورمختار افزود : در واقع ما یک چرخشی را به لحاظ سیاسی در گرایش آقای جهانگیری شاهد بودیم. در نهایت هم او سال 96 توانست اصلاح طلبان را برای حمایت از حسن روحانی راضی کند.

وی افزود : گرچه برخی معتقدند اسحاق جهانگیری به واسطه اختلافاتش با حسن روحانی و معذوریت هایی که در دولت برایش ایجاد شد، خسته است اما عالم سیاست خستگی و بازنشستگی ندارد. جهانگیری از نیروهای فعال و توانمند کشور محسوب می شود و این محتمل است که او جایگزین لیدرهای سابق جریان اصلاحات شود و بتواند ساماندهی جدیدی را در این جریان شکل دهد.

این فعال اصولگرا در ادامه آورده است : البته در داخل جریان اصلاحات هم دیدگاه های مختلف و بعضا متفاوتی وجود دارد. امروز فردی را نمی بینیم که بتواند قدرت هدایتگری تام و تمام این اردوگاه سیاسی را داشته باشد. هرچند که آقای خاتمی همچنان لیدر جریان اصلاحات هست اما در همین انتخابات برخی اصلاح طلبان از او عبور کردند و به حمایت از آقای رئیسی پرداختند.

بعد از تغییر دولت آقای روحانی، آقای جهانگیری امکان دارد بخواهد در مقام لیدر جریان اصلاحات ظاهر شود، اما چالش اصلی او این است که چگونه می خواهد نظر و دیدگاه اکثریت اصلاح طلبان را به سوی خود جذب کند، البته نوع تعامل او با آقای خاتمی برای ایفای این نقش نیز بسیار مهم است.

پور مختار نوشت : اسحاق جهانگیری امروز حمایت کارگزاران و برخی طیف های نزدیک به حزب را با خود دارد اما قطعا این برای قرار گیری در جایگاه لیدری جریان اصلاحات کافی نیست. جهانگیری برای آنکه به عنوان لیدر نزد اصلاح طلبان پذیرفته شود نیاز دارد تا به رئیس دولت اصلاحات خود را نزدیک کند. در واقع مهمترین فاکتور و مولفه در این حوزه جلب نظر سیدمحمد خاتمی است که گذشت زمان مشخص خواهد کرد، او موفق به این کار می شود یا خیر.

کدخبر: 705849 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟