۱۷۰ عملیات آتش نشانی در سیل اراک

به گزارش رکنا، آتش‌پاد سوم محسن فضلی سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک با اشاره به بارش‌های سیل آسا و سیل در اراک در مورد عملیات‌های این سازمان مطالبی به شرح زیر بیان کرد.

بر اثر بارش باران و جاری شدن سیل در شب جمعه در سطح شهر اراک، ناجیان آتش نشانی اراک در ۱۷۰ مورد حادثه به کمک شهروندان شتافتند.

بارش‌های شدید شب جمعه در شهر اراک باعث بروز سیلاب و روان آب در سطح شهر گردید و در پی آن معابر، اماکن تجاری و تعداد زیادی منازل مسکونی دچار آبگرفتگی شدید شده بودند.

در مدت زمان این بارندگی بیش از هزارو ۱۰۰ تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ این سازمان گرفته شد که شهروندان درخواست کمک از آتش نشانی داشتند و همکاران خدوم بنده در مجموعه ساعی آتش نشانی با تمامی امکانات موجود به یاری این عزیزان شتافتند.

قطع درختان و سقوط آن ها بر روی خودروها توسط سیل

با استفاده از ۶۰ دستگاه پمپ لجن کش و کف کش و ۳۰ دستگاه خودروی عملیاتی آتش‌نشانی، آتش نشانان همیشه آماده این سازمان، ۱۷۰ مورد عملیات‌های مختلف از جمله آبکشی از سطح معابر، منازل مسکونی، مراکز درمان، مجتمع‌های تجاری و نیز حوادث آسانسور که به واسطه قطعی برق افراد در داخل آن‌ها گرفتار شده بودند را امدادرسانی کردند.

قطع درختان و سقوط آن‌ها بر روی خودرو‌ها و نیز سقوط اجسام معلق نیز از حوادث دیگری بود که نیرو‌های عملیاتی این سازمان به درخواست شهروندان امدادرسانی کردند.

با توجه به اطلاعیه مدیریت بحران استانداری مرکزی در خصوص صدور اخطاریه هواشناسی سطح نارنجی مبنی بر تشدید بارش‌های موسمی همراه با تندباد‌های موقتی و سیلاب در مناطق مستعد و سطح شهر اراک، از شهروندان درخواست می‌کنیم نکات ایمنی در مواجهه با سیلاب را رعایت کرده و در صورت نیاز به امدادرسانی با حفظ خونسردی موارد را به شماره ۱۲۵ اطلاع دهند.

کدخبر: 809095 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟