نیاز زلزله‌زدگان هرمزگان به مواد غذایی و وسایل سرمایشی

زلزله هرمزگان ، زلزله هرمزگان، زلزله هرمزگان، زلزله هرمزگان، زلزله هرمزگان

به گزارش رکنا، محمدرضا کاظم‌زاده به ارائه گزارشی درخصوص زلزله هرمزگان که طی روز گذشته به وقوع پیوست، پرداخت و اظهار کرد: به دنبال وقوع چندین زلزله با شدت‌های۶، ۶.۱، ۶.۲ و ۶.۳ ریشتر و ده‌ها پس لرزه‌ای که از ساعت ۲ بامداد تا ۳ و ۵۰ دقیقه صبح در مناطقی از شهرستان‌های بندرلنگه و بندرخمیر اتفاق افتاد، چندین روستا تخریب شد. شدت این زمین لرزه ها به گونه‌ای بود که بخش عمده‌ای از استان، از غرب تا شرق و مرکز استان این زلزله احساس و منجر به خروج مردم از خانه‌ها و خوابیدن در بیرون از منزل شد.

وی ادامه داد: بلافاصله استانداری دستور تعطیلی کلیه ادارات استان را صادر کرد. کانون اصلی زلزله روستای سایه خوش از توابع شهرستان بندر لنگه بود که به طور کامل این روستا تخریب شده و همچنین علاوه بر روستاهای اطراف روستای کنخ، دژگان، برکه سفلین، کلاتو، دوآب، گنایی، سایه خوش، گاومیری، چادراز و چند روستای کوچک دیگر نیز در این مناطق دچار تخریب کامل منازل شدند یا دیوارها و منازل‌شان دچار آسیب شدند.

مدیرکل پدافند غیر عامل و مدیریت بحران سازمان بهزیستی کشور با اشاره به بررسی‌های انجام شده در این خصوص، گفت: ۱۲۵ مددجوی حوزه توانبخشی و CBR و ۲۸ مددجوی حوزه امور اجتماعی در این مناطق درگیر زلزله شدند.

برگزاری جلسه کمیته مدیریت بحران با حضور مدیرکل استان

کاظم‌زاده خاطرنشان کرد: در همان ساعات اولیه صبح جلسه کمیته مدیریت بحران با حضور مدیرکل استان تشکیل شد و ضمن انجام اقدامات هماهنگی، برنامه‌ریزی لازم برای حضور تیم‌های مداخله در بحران و مداخلات روانی نیز انجام شد و علاوه بر اینکه تیم‌های محب شهرستان‌ها نیز بلافاصله بعد از بازگشایی راه‌ها در مناطق حضور پیدا کردند، ارزیابی و شناسایی میزان خسارت مددجویان در دستور کار قرار گرفت که با هماهنگی هلال احمر نسبت به تامین چادر برای اسکان موقت زلزله‌زدگان اقدامات لازم انجام شده است.

وی یادآور شد: از طرفی نیز یکسری بسته‌های معیشتی و آب معدنی تهیه شده است که در اسرع وقت به مناطق ارسال خواهد شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل و مدیریت بحران سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: با توجه به اینکه منطقه اکنون گرم است، عمده‌ترین نیازهای مردم این منطقه مواد غذایی، آب معدنی، کنسرو و زیرانداز و همچنین کلمن‌های آب، وسایل سرمایشی و پنکه دستی است که با توجه به اعلام آمادگی استان‌ها و با استفاده از ظرفیت خیرین و موسسات خیریه، ان شاءالله بتوانیم در اسرع وقت این اقلام را تهیه و به منطقه اعزام کنیم.

کدخبر: 799406 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟