اعلام آمار اولیه کشته و مصدومان زلزله هرمزگان / ۱۲ پس‌لرزه پس از زمین‌لرزه ۶.۱ ریشتری

زمین لرزه ۶.۱ریشتری در عمق ۱۰ کیلومتری زمین هرمزگان را لرزاند.

محل زلزله حوالی بندر خمیر استان هرمزگان است.
گفتنی است,  2 هزار خانوار متاثر از زمین لرزه هستند.

 نیروهای سپاه و بسیج به مناطق زلزله‌زده هرمزگان اعزام شدند

فرمانده سپاه هرمزگان اعلام کرد: نیروهای سپاه و بسیج و برخی ماشین‌آلات عمرانی و ساختمانی به مناطق احتمالی خسارت‌دیده اعزام شدند. در برخی مناطق خسارت‌ها بیشتر گزارش می‌شود که تمرکز ما بر امداد سریع به آن‌هاست.

اعزام تیم‌های واکنش سریع  به مناطق زلزله‌زده هرمزگان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اعلام کرد:تیم‌های واکنش سریع و تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی به منطقه سایه‌خوش و سایر روستاهای اطراف بندرلنگه اعزام شده‌اند.

تمامی نیروهای اورژانس و کادر درمان در حالت آماده‌باش بوده و جلسه اضطراری مدیریت درمان تشکیل شده است. تمام بیمارستان‌های استان هم در آماده‌باش کامل هستند.

گفته می‌شود در مناطق سایه‌خوش، کنخ، دژگان و چاه احمد خسارت‌های وارده شدید بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران هرمزگان: تاکنون 3 نفر در زلزله جان باخته‌اند

مهرداد حسن‌زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اعلام کرد: در بررسی‌های اولیه متاسفانه 3 نفر در زیر آوار این زلزله جان باختند و 8 نفر مصدوم شده‌اند، اطلاعات تکمیلی در این زمینه به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

برق در مناطقی قطع شده که در صدد وصل برق هم هستیم؛ محور مواصلاتی بندرخمیر به بندرلنگه نیز بر اثر ریزش کوه مسدود است و تلاش برای بازگشایی مسیر در دستور کار قرار گرفته است.

۱۲ پس‌لرزه پس از زمین‌لرزه ۶.۱ ریشتری هرمزگان

تا حدود ۹۰ دقیقه پس از زمین‌لرزه ۶.۱ ریشتری هرمزگان، ۱۲ پس‌لرزه که غالبا بالای ۴ ریشتر و در عمق ۱۰ کیلومتری زمین بودند، به وقوع پیوست

 

کدخبر: 798861 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟