استاندار خراسان جنوبی: مسیر راه‌آهن مشهد - یزد بازگشایی شد

به گزارش رکنا، جواد  قناعت روز پنجشنبه گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و تأکیدی که بر شتاب‌بخشی به روند پاکسازی محور حادثه شد، خوشبختانه بنا به گزارش مدیرکل راه آهن شرق، این مسیر در حال حاضر باز شده است.

وی اظهار داشت: بعد از بازدیدهای روز گذشته از وضعیت راه‌آهن و واگن های واژگون شده قطار ، راهکارهای لازم برای پاکسازی و بهسازی مسیر در محل حادثه و نیز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که با حضور وزرای کشور و راه و شهرسازی برگزار شد، ارائه شد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: عملیات پاکسازی محور و جابه‌جایی واگن های آسیب‌دیده از مسیر بلافاصله بعد از انتقال مسافران، مصدومان و اجساد آغاز شد و این مسیر اکنون آماده پذیرش قطار است.

حضور وزیر راه و شهرسازی در محل حادثه

حوالی ساعت 5 و 22 دقیقه بامداد چهارشنبه ۱۸ خرداد هنگام عبور قطار مسافری مشهد به مقصد یزد، در بلاک عباس‌آباد در منطقه طبس به دلیل برخورد قطار با بیل مکانیکی که در کنار خط بود، چند واگن از خط خارج شد.

این قطار ۱۱ واگن و ۳۸۲ مسافر داشته است.

بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ۸۶ مصدوم این حادثه به بیمارستان طبس منتقل شدند و براساس آخرین آمار ۲۲ نفر جان باختند.

وزیر کشور و وزیر راه و شهرسازی ظهر چهارشنبه برای بررسی حادثه خروج قطار مسافری از ریل در محل حادثه حضور یافته و سپس برای بررسی روند درمان مصدومان در بیمارستان طبس حاضر شدند.

ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران هم دیروز با حضور وزرای کشور و راه و شهرسازی در طبس برگزار شد.

مرکز شهرستان طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند است و در مسیر ارتباطی چند استان از جمله یزد به مشهد مقدس قرار دارد.

کدخبر: 790031 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟