آتش سوزی یک رستوران در فرحزاد

به گزارش رکنا، سید جلال ملکی گفت: ساعت ٣ بامداد روز جاری یک مورد آتش سوزی در یکی از رستوران های محله فرحزاد ، در خیابان آبشار به سامانه ١٢۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران اطلاع داده شد که بلافاصله پس از آن چهار ایستگاه به همراه خودروهای پشتیبان و تانکر آب به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: محل آتش سوزی یک باغ‌ رستوران به وسعت ١۵٠٠ متر بود. در این محل حدود ٢٠ تا ٣٠ آلاچیق کوچک و بزرگ وجود داشت که در دو طبقه واقع شده بودند. آلاچیق های پایینی به نسبت کوچک تر بود و با یک راه ‌پله به طبقه بالاتر راه پیدا می کرد که در آن قسمت آلاچیق های بسیار بزرگ تری بود.

ملکی گفت: تمام آلاچیق ها چوبی بود و سقف های شیروانی داشت که با پروفیل بنا شده بود. پنج آلاچیق بزرگ طبقه بالا دچار حریق شده بود و کاملا شعله ور بود. آتش در حال سرایت به اطراف بود که اگر این اتفاق می افتاد حجم آتش سوزی بسیار گسترده می شد.

وی با بیان اینکه آتش نشانان از سه طرف عملیات را آغاز کردند گفت: حریق تحت کنترل درآمد و از گسترش بیشتر و سرایت حریق به بخش های دیگر جلوگیری شد. از آن جایی که در آن ساعت مجموعه تعطیل بود این حادثه مورد مصدومیت یا تلفات جانی نداشت.

ملکی اظهار کرد: پس از ایمن سازی و لکه گیری حریق محل به مالکان تحویل داده شد.

وی در پایان گفت: در این ایام سال فعالیت اینگونه رستوران ها که دارای آلاچیق هستند و در یک باغ واقع شدند افزایش پیدا می کند و بعضاً تا پاسی از شب خدمات ارایه می کنند. حتی در مواردی این باغ ها در ساعات تعیین شده درب رستوران را می‌بندند اما کماکان مهمانان در داخل رستوران حضور دارند. در موارد دیگر نیز کارگران شب ها در همین محیط استراحت می کنند که روشن شدن یک وسیله گرمایشی نامناسب می تواند موجب وقوع آتش سوزی شود. اگر حریق در ساعت دیگری رخ می داد که افراد در محل حضور داشتند ممکن بود حادثه پیچیده تر از این باشد. در گذشته نیز شاهد حوادث تلخی بودیم که قهوه خانه یا رستوران ها دچار آتش سوزی شده بودند و حتی افرادی جان خود را از دست داده بودند. این نشان می دهد که مالکان این مجموعه ها باید نظارت بیشتری به وضعیت ایمنی از جمله سیم کشی های برق، لوله کشی گاز و... داشته باشند.

کدخبر: 783435 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟