آزادی ۶ زندانی جرایم غیرعمد استان بوشهر

به گزارش رکنا، علی جمادی در بازدید از زندان مرکزی بوشهر که با همراهی دادستان عمومی و انقلاب و استاندار استان بوشهر انجام شد، هدف از این بازدید را پیگیری مسائل و مشکلات مددجویان و اطلاع از نحوه اجرای محکومیت‌ها و برنامه‌های اصلاحی و تربیتی و کوتاه کردن فرآیند رسیدگی به درخواست‌های قضایی و حقوقی زندانیان عنوان کرد و بیان کرد: در راستای کاهش جمعیت کیفری در چهارچوب حدود، اختیارات و مقدورات قانونی، اقدام لازم جهت حل و فصل مشکلات زندانیان انجام می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر به لزوم اعمال مجازات‌های جایگزین حبس اشاره کرد و گفت: استفاده حداکثری از تسهیلات قضایی از جمله آزادی مشروط، رأی باز، عفو موردی، تعلیق اجرای مجازات و کمیسیون عفو در رابطه با زندانیان موجب کاهش و کنترل جمعیت کیفری در زندان‌ها می‌شود که در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار دارد.

استاندار بوشهر نیز در ادامه این بازدید با اشاره به تلاش‌های انجام شده در مجموعه زندان‌های استان این اقدامات را در مسیر فرایند اصلاح و تربیت مددجویان مثبت و موثر دانست و برعزم و همت همه ارکان مجموعه زندان‌ها در پیشبرد اهداف قضایی در مسیر بازپروری مددجویان آرزوی موفقیت کرد.

محمدی زاده در حاشیه بازدید از اندرزگاه‌های زندان مرکزی بوشهر از تلاش‌های مجموعه عوامل زندان در کاهش جمعیت کیفری تشکر نمود و اضافه کرد: نظم و انظباط و رعایت بهداشت محیط اندرزگاه‌ها در زندان مرکزی بوشهر نیز قابل تقدیر است.

در این بازدید با حضور استاندار و رئیس کل دادگستری استان بوشهر تعداد ۶ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد زندان مرکزی بوشهر با تلاش و همت ستاد مردمی دیه و کمک خیران از زندان آزاد شدند.

کدخبر: 778908 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟