آتش سوزی انبار 2 طبقه در شیراز / بامداد امروز رخ داد

مهار آتش سوزی در یک انبار واقع در شیراز از خسارت سنگین جلوگیری کرد.

به گزارش رکنا، رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: حضور و اقدام سریع و به موقع آتش نشانان باعث جلوگیری از بروز خسارت سنگین در یک ساختمان دو طبقه با کاربری انبار لوازم و تزیینات خودرو و نمایشگاه اتومبیل شد.

محمدهادی قانع با اشاره به وقوع آتش سوزی در یک ساختمان قدیمی در خیابان شهید قطبی بلوار ارتش شیراز، گفت: ساعت 9 و 48 دقیقه صبح امروز وقوع یک حادثه آتش سوزی به سامانه ۱۲۵ اعلام شد که بلافاصله مأموران با تجهیزات و امکانات از پنج ایستگاه به محل اعزام شدند.

او افزود: با حضور آتش‌نشانان در محل حادثه مشاهده شد آتش‌سوزی در طبقه دوم یک ساختمان قدیمی در نبش خیابان رخ داده که طبقه اول با کاربری نمایشگاه اتومبیل و طبقه دوم به صورت مسکونی و انبار لوازم و تزیینات خودرو وجود داشت.

جزئیات آتش سوزی انبار در شیراز

قانع عنوان کرد: حریق از بخش انبار مملو از لوازم یدکی و تزئینی خودرو آغاز شده و راه دسترسی به کانون حریق با بیش از ۱۵۰ حلقه لاستیک کاملا مسدود شده بود.

او با اشاره به تلاش آتش نشانان برای جلوگیری از گسترش حریق و به بار آمدن خسارت مالی، بیان کرد: مشرفیت این ساختمان به بناهای مسکونی و تجاری مجاور، نمایشگاه اتومبیل طبقه اول،   مسدود بودن راه دسترسی به کانون حریق  و مهم تر از آن ناپایداری سقف این ساختمان قدیمی با وجود دود و شعله زیاد کار اطفا را با مشکلاتی روبه رو کرده بود از این رو آتش‌نشانان بلافاصله با تقسیم شدن به چند گروه وارد عمل شدند.

قانع ادامه داد: تیم‌های عملیاتی با مدیریت دقیق حادثه ضمن تخلیه ساکنین از ساختمان‌های اطراف و تخلیه خودروهای موجود در نمایشگاه، راه‌های دسترسی به کانون حریق را مسطح و از سه جهت به مقابله به شعله‌های آتش پرداختند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز با بیان بر اینکه در این حادثه هیچ یک از شهروندان و کسبه آسیبی ندیده است، خاطرنشان کرد: این حادثه در کوتاهترین زمان ممکن اطفا و با تلاش همه جانبه آتش نشانان شعله‌های آتش از قسمت انبار این ساختمان تجاوز نکرد.

کدخبر: 759615 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟