سیلابی شدن مسیل‌ها و بالا آمدن آب رودخانه‌ها در استان‌های جنوبی

«کبری رفیعی» امروز (یکشنبه) درباره وضعیت آب و هوا گفت: بارش‌ها امروز در بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب اصفهان شدت زیادی دارد.

به گزارش رکنا، وی افزود: فردا نیز در بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، کرمان، هرمزگان، خراسان جنوبی و جنوب اصفهان بارش‌های سنگین همراه با رعد و برق و احتمالا ریزش تگرگ روی خواهد داد.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه گسترده بارش‌ها از امروز به‌تدریج کل کشور را در برمی‌گیرد، خاطرنشان‌کرد: امروز به‌جز نوار شمالی کشور که دارای بارش‌های پراکنده است در سایر مناطق کشور بارش‌های شدیدی خواهیم داشت. بارش‌ها در روز دوشنبه همه مناطق به‌جز شمال غرب را در بر می‌گیرد اما شدت بارش‌ها برای نیمه جنوبی کشور پیش‌بینی‌ می‌شود.

رفیعی اضافه‌کرد: برای امروز و فردا در مناطقی از سیستان و بلوچستان و کرمان وزش بادهای شدید و احتمالا خیزش گرد و خاک را خواهیم داشت، ضمن اینکه تا چند روز آینده آب‌های خلیج فارس مواج و طوفانی است.

وی بیان‌داشت: بر این اساس از امروز تا اواخر وقت پنجشنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان متلاطم و مواج پیش‌بینی می‌شود.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نیز ارتفاع امواج در فراساحل به بیش از ۲.۵ متر نیز خواهد رسید.

رفیعی اظهار داشت: دمای هوا نیز از فردا و با نفوذ جریانات شمالی به‌طور محسوسی کاهش می‌یابد و دریای خزر مواج می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام‌کرد: از روز دوشنبه با شروع بارش‌ها در استان‌های تهران و کرج، از میزان آلودگی هوا کاسته می‌شود.

کدخبر: 757897 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟