کشف گلوله توپ جامانده از دوران جنگ تحمیلی در سرپل‌ذهاب + عکس

«سیروس صادقی» روز یکشنبه افزود: در پی گزارش مردم محلی مبنی بر پیدا شدن یک قبضه گلوله توپ عمل نکرده از دوران دفاع مقدس در حین عملیات پی کنی ساختمانی در داخل حیاط یکی از اهالی روستای «دستک علیا» از توابع بخش دشت ذهاب شهرستان کشف شد.

به گزارش رکنا، بخشدار مرکزی سرپل ذهاب در ادامه گفت: مردم توجه کنند در موقع پیداکردن مهمات عمل نکرده به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی بدون دستکاری و نزدیک شدن به آن سریع موضوع را به یگان های نظامی مستقر در منطقه گزارش دهند.

 با گذشت سال ها از پایان جنگ تحمیلی، مرزنشینان مناطق غربی استان کرمانشاه همانند ساکنان سایر مناطق مرزی همچنان قربانی مین های خاموش و انفجار مهمات عمل نکرده هستند.

جشن پاکسازی ۷۰۰ هزار هکتار از زمین های آلوده به مین استان کرمانشاه بهمن ماه سال ۹۱ با حضور مسوولان برگزار شد اما با این وجود از آن زمان تاکنون چند مورد برخورد خودرو یا انسان با مین های باقی مانده از زمان جنگ تحمیلی در نواحی مرزی این استان مشاهده شده است.

با وجود تلاش بی وقفه نیروهای پاکسازی میدان های مین، تاکنون تعدادی از مردم مناطق مرزی استان کرمانشاه به ویژه مرزداران، عشایر و نیروهای پاکسازی زمین های آلوده به مین در شهرستان قصرشیرین و دیگر شهرستان های هم جوار در اثر برخورد و یا انفجار مین و مهمات به جا مانده از دوران جنگ تحمیلی شهید، جانباز، مجروح و معلول شده اند.

سرپل ذهاب با بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، واقع شده و ۴۸ کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد.

از مجموع ۴۸ کیلومتر نواری مرزی سرپل ذهاب با عراق، هم اکنون ۱۵ کیلومتر از نوار مرزی در جوار روستاهای قلمه، بیشکان، هاوان و باویسی از توابع این شهرستان، آلوده به مین و مهمات عمل نکرده از دوران جنگ تحمیلی است

کدخبر: 757887 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟