عاملان ایجاد مزاحمت برای خانواده آبدانانی دستگیر شدند

به گزارش رکنا،  سرهنگ سید مختار باویر،فرمانده انتظامی شهرستان آبدانان اظهار داشت: در پی مراجعه احدی از شهروندان به پلیس فتا و ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر اینکه شخصی ناشناس با ارسال پیام‌هایی توهین آمیز برای خود و دیگر اعضا خانوادم باعث بوجود اختلافات خانوادگی شده است، پرونده‌ای در این پلیس تشکیل شد.

او افزود: با توجه به حساسیت موضوع و دستورات قاطع دادستان شهرستان، پرونده بصورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت و علیرغم استفاده متهمین از عوامل پنهان‌ساز هویتی با انجام اقدامات مربوطه و تحلیل مستندات جمع‌آوری شده و بهره گیری از شگرد‌های پیچیده فنی و تخصصی عاملان که ۲ جوان بودند شناسایی و طی یک عملیات موفق دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان آبدانان ادامه داد: در تحقیقات پلیسی این ۲ متهم ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شدند، اما پس از مواجه با دلایل، مستندات و ادله جرم ضمن اعتراف به بزه ارتکابی هدف خود را از این عمل مجرمانه، رسیدن به خواسته شوم و انتقام جویی بیان کردند.

سرهنگ باویر با اشاره تحویل متهمن جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی یادآور شد: ایجاد مزاحمت و هتک حیثیت در فضای مجازی از مصادیق جرم محسوب شده و با خاطیان در اینگونه جرائم به شدت برخورد می‌شود، لذا شهروندان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی ضمن رعایت آداب اجتماعی و حقوق شهروندی نسبت به حفظ حریم خصوصی سایر افراد اهتمام ویژه داشته باشند و از بیان هرگونه دعاوی و مسائل انتقام جویی در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی پرهیز نمایند.

فرمانده انتظامی شهرستان آبدانان از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت سایبری و یا با شماره تلفن‌های ۰۸۴۳۳۶۲۴۳۱۶ و ۰۸۴۲۱۸۲۴۷۵۱۱ گزارش کنند.

 

کدخبر: 749214 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟