ادعای حمله سایبری به پمپ بنزین های سراسر کشور / رئیس انجمن کانون جایگاه داران خبر داد

به گزارش رکنا، براساس اخبار منتشر شده درخصوص قطعی بنزین ساعت 12 ظهر امروز – سه‌شنبه – می‌گوید که در ساعت اخیر به چند پمپ بنزین در منطقه‌ی تهران پارس رفته اما هیچ کدام فعال نبوده‌اند و گفته‌اند که سیستم ما در کل تهران قطع شده است و باید منتظر بمانید.

همزمان تعدادی از کاربران شبکه‌های اجتماعی هم قطعی پمپ بنزین‌ها در تهران را گزارش کرده‌اند.

حمله سایبری به پمپ‌بنزین‌ها تایید شد

به گزارش رکنا، به نقل از تجارت نیوز، رئیس انجمن کانون جایگاه‌داران حمله سایبری به پمپ‌بنزین‌های کل کشور را تایید کرد و گفت: این مشکل در حال بررسی است. از ساعتی قبل امکان سوخت‌گیری در بسیاری از پمپ بنزین‌ها وجود ندارد.

 صالحی، رئیس انجمن کانون جایگاه‌داران گفت: دلیل این مشکل حمله سایبری در کل کشور به سامانه عرضه بنزین بوده. سامانه هوشمند سوخت به صورت کلی قطع شده. این مساله در حال بررسی است و جلسه تشکیل می‌شود.

قطعی چندین پمپ بنزین در تهران

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: جلسه‌ای فوری درباره این موضوع در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در حال برگزاری است که به محض پایان یافتن جلسه اطلاع رسانی عمومی خواهد شد.

هیچ پیش بینی برای حل مشکل  اخلال در سامانه کارت سوخت وجود ندارد

رئیس صنف جایگاه داران سوخت کشور گفت: از ساعت 11 ظهر امروز پیامک دریافت کردیم که سامانه دچار اختلال شده است. از استان های دیگر هم پیگیر شدیم و آنها هم تایید کردند. تا زمان حل مشکل امکان سوختگیری به صورت آزاد وجود دارد. مشکل نرم افزاری است. در هشت سال گذشته بر اثر بی توجهی دستگاه های کارتخوان مستهلک شده است. مردم صبور باشند و در صورت عدم نیاز به سوخت، به پمپ بنزین ها مراجعه نکنند. هیچ پیش بینی برای حل مشکل وجود ندارد.

اعلام رسمی وزارت نفت درخصوص اختلال در پمپ بنزین ها

 سخنگوی وزارت نفت در این خصوص گفت: مشکل فنی در سامانه کارت سوخت اتفاق افتاده و شرکت ملی پخش سامانه هوشمند را از مدار خارج کرده است .

علی فروزنده در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سوخت گیری در جایگاه‌های سوخت با مشکل مواجه نیست، مشکلی برای سوخت گیری وجود ندارد و مردم می توانند با قیمت آزاد سوخت گیری کنند. این اطمینان را به مردم می دهم که هیچ مشکلی برای سهمیه سوخت مردم به وجود نخواهد آمد و کارشناسان در حال بررسی و رفع مشکل هستند و به محض رفع مشکل به مردم اطلاع رسانی می شود.

توضیح تکمیلی ایسنا درباره حذف خبر «قطع ناگهانی بنزین در جایگاه‌های سوخت به دلیل حمله سایبری»

بنابر این گزارش از سوی دیگر خبرگزاری ایسنا اعلام کرد: به اطلاع مخاطبان محترم می‌رساند خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) امروز در ساعت ۱۲:۳۸ مورد حمله سایبری قرار گرفت که در جریان این حمله یک خبر با عنوان «قطع ناگهانی بنزین در جایگاه‌های سوخت تهران و شهرستان‌ها به دلیل حمله سایبری» بر روی سایت ایسنا بارگذاری شده است.

مسوولان خبرگزاری به محض اطلاع ضمن حذف خبر مذکور، در حال بررسی ابعاد فنی چگونگی این اتفاق و ایجاد تمهیدات لازم برای جلوگیری از وقوع مجدد این چنین اتفاقاتی هستند.

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) شدیدا اینگونه اقدامات مذبوحانه را محکوم نموده و از طریق مراجع ذیربط پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد.

کدخبر: 733425 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟