مرگ ۱۸۹ نفر در تیرماه بر اثر غرق شدگی

 روزهای آخر فصل تابستان در حال سپری شدن است، فصلی که همواره با بیشترین آمار تلفات غرق شدگی در کشور همراه بوده و متاسفانه در کنار تمایل بیشتر به شنا و آب‌تنی در تابستان، به دلیل بی توجهی به هشدارها و نکات ایمنی، تعدادی از هموطنان بر اثر غرق شدگی در رودخانه و دریا  جان خود را از دست می دهند.

به گزارش رکنا، براساس این گزارش در چهار ماهه نخست امسال، بیشترین آمار تلفات غرق شدگی در تیر ماه گزارش شده است. در این ماه ۱۸۹ نفر بر اثر غرق شدگی جان خود را از دست دادند که در مقایسه با دیگر ماه های سال بیشترین تعداد تلفات را در بر می گیرد.

این در حالی است که در چهار ماهه ابتدایی امسال، آمار تلفات غرق شدگی هر ماه در مقایسه با مدت مشابه آن در سال قبل با کاهش مواجه بوده، حتی غرق شدگی در تیر ماه امسال نیز که بیشترین رقم را داشته نسبت به تیر ماه سال قبل (۲۰۰ فوتی) ۵.۵ درصد کاهش نشان می دهد.

این گزارش تاکید دارد؛ به نظر می رسد بخشی از این کاهش آمار به دلیل محدودیت های کرونایی وکاهش سفر اتفاق افتاده است به نحوی که در چهار ماهه ابتدایی سال جاری ۴۸۴ نفر (شامل: ۴۰۷ مرد و ۷۷ زن) بر اثر غرق شدگی در کشور جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات ۵۱۲ نفر بود، ۵.۵ درصد کمتر شده است.

در ادامه این گزارش آمده است؛ در این میان طبق روال همیشگی رودخانه ها بیشترین تعداد غرق شدگان را داشته اند. طی چهار ماهه نخست سال جاری ۱۴۷ نفر بر اثر غرق شدگی در رودخانه ها جان باختند که در مقایسه با سال قبل ۲۶.۱ درصد کاهش نشان می دهد.

پس از رودخانه ها، دریا با ۸۹ فوتی (۸۳ نفر خارج طرح و۶ نفر در محدوده ایمن سازی شده)، استخر کشاورزی با ۷۱، دریاچه مصنوعی و سد با ۴۲، استخر شنا با ۴۱، کانال با ۳۱، حوض و حوضچه با ۱۶، دریاچه طبیعی با ۱۴ و چاه با ۸ فوتی به ترتیب بیشترین آمار تلفات غرق شدگی را داشته اند. ۲۵ نفر نیز در سایر مکان های آبی جان خود را از دست داده اند.

پزشکی قانونی در این گزارش تصریح کرده است؛ در این مدت استان های مازندران با ۷۵، خوزستان با ۵۳ و گیلان با ۳۶ فوتی بیشترین آمار مرگ ناشی از غرق شدگی را داشتتند.

کدخبر: 717793 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟