نجات جان مرد ۶۷ ساله با همکاری تیم اورژانس ۱۱۵ چوئبده

به گزارش رکنا، دکتر سید نادر نقیبی گفت:  با اعلام مرکز ارتباطات اورژانس ۱۱۵ آبادان در ساعت ۱:۲۵ بامداد سه شنبه ۹ شهریور ماه مبنی بر درخواست کمک برای مرد ۶۷ ساله با درد قفسه سینه، کارشناسان اورژانس پیش بیمارستانی به سرعت به کمک پرسنل درمانگاه قدس شهر چوئبده اعزام شده و پس از انجام معاینات اولیه در درمانگاه و تایید پزشک مرکز پیام سریعا کد سکته قلبی(۲۴۷) ‌ فعال شد.

وی افزود : تکنسین‌های اورژانس بدون فوت وقت عملیات احیاء قلبی_تنفسی پیشرفته Cpr را بر روی بیمار انجام دادند و پس از چند دقیقه تلاش علائم حیاتی بیمار برقرار و مددجو به زندگی دوباره بازگشت. در مسیر انتقال بیمار به بیمارستان مددجو دوبار علائم حیاتی خود را از دست داد و با تلاش تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ و مشاوره به موقع مرکز پیام بیمار زندگی دوباره گرفت.

وی اضافه کرد: پایش علائم حیاتی و حمایت‌های تنفسی تا رسیدن به بیمارستان توسط کارشناسان اورژانس پیش بیمارستانی ادامه یافت و بیمار برای دریافت خدمات پیشرفته پزشکی به بیمارستان شهید بهشتی تحویل داده شد. پرسنل فوریت‌های پزشکی در این ماموریت موفق آقایان راضی برزن و میثم سلطان‌نژاد بودند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان ضمن تشکر از تیم درمانی درمانگاه قدس چوئبده در تماس به موقع و همکاری با تکنسین‌های اورژانس به همشهریان گفت: در صورتی که بیمار دچار درد قفسه سینه شد ابتدا اطراف بیمار را خلوت نمائید، به وی آرامش دهید و از راه رفتن و فعالیت‌های بیمار جلوگیری نمائید سپس سریعا با  ۱۱۵ تماس بگیرند.

علی رنجکش

کدخبر: 716594 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟