کشته شدن 11 داعشی در پاکستان

 یازده نفر از تروریست‌های داعش طی عملیات نیروهای امنیتی پاکستان در ایالت بلوچستان کشته شدند، رویدادی که بار دیگر تحرکات این گروه تروریستی در پاکستان را برجسته می‌کند.

به گزارش رکنا،  رسانه‌های پاکستانی صبح سه‌شنبه به نقل از دایره ملی مبارزه با تروریسم در شهر «کویته» مرکز ایالت بلوچستان اعلام کردند: عملیات نیروهای امنیتی و اطلاعاتی علیه عناصر وابسته به گروه داعش در منطقه "مستونگ" صورت گرفت.

در این عملیات ۱۱ تروریست داعش کشته شد و توطئه یک حمله گسترده این گروه در بلوچستان پاکستان نیز خنثی شد.

سخنگوی دایره ملی مبارزه با تروریسم (CTD) در بلوچستان پاکستان اعلام‌ کرد: "عبد الحی" سرکرده داعش در ایالت بلوچستان نیز در میان هلاک شدگان قرار دارد.

اقدام تازه دستگاه اطلاعاتی و امنیتی پاکستان علیه داعش بار دیگر تاکید کرد که به رغم تاکید مسوولان این کشور درخصوص عدم حضور سازمان یافته داعش در پاکستان، عملیات‌های صورت گرفته علیه این عناصر تروریستی خلاف این موضوع را نشان می دهد.

گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله روز ۱۴ دی ۱۳۹۹ به گروهی از معدنچیان متعلق به جامعه شیعیان "هزاره" در ایالت بلوچستان پاکستان را که منجر به شهادت ۱۱ نفر از آنان شد، برعهده گرفت.

رسانه‌های پاکستانی اردیبهشت ۱۳۹۸ به نقل از منابع غربی گفته بودند گروه تروریستی داعش که در منطقه کشمیر تحت کنترل هند از تشکیل ولایت خبر داده بود، اکنون مدعی تاسیس ولایت در پاکستان شده است.

اندیشکده دولتی پژوهش‌های سیاسی در پاکستان روز گذشته طی گزارشی درباره تحرکات داعش در طول ۵ سال گذشته در این کشور اعلام کرد: هشت فقره بمب‌گذاری و عملیات مسلحانه توسط عناصر داعش بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ در شهرهای مختلف پاکستان صورت گرفت که دست کم ۵۱۵ نفر کشته و ۸۹۳ نفر زخمی شدند.

کدخبر: 716405 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟