به گزارش رکنا، سرهنگ کارآگاه "قاسم دستخال" بیان داشت: یازدهم اردیبهشت ماه پرونده ای با موضوع سرقت یک دستگاه خودرو مگان در کلانتری 125 یوسف آباد تشکیل و برای رسیدگی تخصصی به پلیس آگاهی ارجاع شد.

وی عنوان کرد: با وصول پرونده کارآگاهان بدوا به بررسی صحنه جرم و پایش محدوده سرقت پرداختند که با بازبینی فیلم دوربین های مداربسته محدوده وقوع جرم مشخص شد سارقان با یک جرثقیل خودروبر اقدام به سرقت خودرو مگان نموده اند. پس از هماهنگی قضائی مالک جرثقیل برای ادای توضیح به پلیس آگاهی دعوت شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: راننده جرثقیل پس از حضور در پلیس آگاهی به کارآگاهان اظهار داشت: یازدهم اردیبهشت ماه بواسطه آگهی ام در فضای مجازی شخصی که خود را مالک خودروی مگان می دانست با بنده تماس گرفته و تقاضای جابجایی خودرواش را بعلت نقص فنی داشت. پس از حضور بعلت قفل بودن درب خودرو و عدم امکان بارگیری محل را ترک کردم.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران ابراز کرد: راننده جرثقیل در ادامه گفت: بعد از حدود یک ساعت دوباره آن شخص تماس و بیان داشت درب خودرو را باز کرده و امکان حمل خودرو مهیا می باشد بعد از چند دقیقه به محل رسیدم و خودرو را به صورت طبیعی بارگیری کردم و تا مقابل تعمیرگاه حمل و کرایه را به صورت نقدی دریافت کردم.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با توضیحات راننده جرثقیل خودرو بر کارآگاهان فاز جدیدی از تحقیقات را شروع کردند و با بهره گیری از شیوه های نوین و علمی کشف جرم موفق می شوند شخصی را که تقاضای حمل خودرو کرده بود و امین نام داشت را شناسایی و به دستور بازپرس شعبه ششم دادسرای ناحیه 6 تهران وی را دستگیر نمایند.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران  ابراز داشت: یافته ها حاکی از آن بود امین دارای سوابق متعدد در زمینه سرقت خودرو می باشد که در بازجویی به بزه انتسابی معترف و اظهار داشت : با همدستی یکی از دوستانم به نام کریم موفق به ارتکاب جرم شدم.  

سرهنگ دستخال افزود: با اعتراف صریح امین و معرفی همدست خود کارآگاهان در ادامه پی جویی ها موفق می شوند کریم را در عملیاتی پلیسی غافلگیر و دستگیر نمایند که در بازجویی به بزه منتسبه معترف و اظهار داشت ابتدا من با جرثقیل تماس گرفتم که به علت نداشتن کلید راننده جرثقیل محل را ترک کرد و گفت حتماً درب خودرو باید باز باشد و امین بعد از رفتن راننده جرثقیل شیشه خودروی مگان را شکسته و مجدداً با راننده جرثقیل تماس و ماشین را حمل کردیم و به تعمیرگاهی واقع در حومه تهران برده و قصد فروش آن را داشته ایم.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران در پایان گفت: با اعتراف صریح هر دو متهم به بزه انتسابی در ادامه کارآگاهان موفق به کشف خودرو مسروقه می شوند که متهمان با قرار صادره از سوی مرجع قضائی روانه زندان شدند.

کدخبر: 709000 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟