2  گمشده در کویر دق سرخ اردستان نجات یافتند

 منصور خانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در پی تماس اداره صنعت، معدن و تجارت کاشان با سامانه ۱۱۲ جمعیت هلال احمر مبنی بر گمشدن ۲ نفر از کارکنان این اداره عملیات نجات آغاز شد.

به گزارش رکنا، وی ادامه داد: در این زمینه ۲ تیم عملیاتی از کارکنان، نجاتگران و افراد محلی با استفاده از ۲ دستگاه خودرو و یک دستگاه موتورسیکلت امدادی عملیات جست‌وجو و نجات را از شب گذشته (سه‌شنبه) در مناطق شهراب و دق سرخ آغاز کردند و پس از ۱۲ ساعت عملیات جست‌وجوی پیوسته افراد یادشده را در منطقه کویری دق سرخ پیدا کردند و عملیات انتقال آنان به جاده اصلی زواره به انارک صورت گرفت.

رییس جمعیت هلال احمر اردستان اظهار داشت: بنا بر گزارش تیم‌های حاضر در منطقه حال عمومی این افراد مساعد است و دچار حادثه و صدمه‌ای نشده‌اند.

خانی تاکید کرد: از هموطنان عزیز که قصد سفر کاری یا تفریحی به کویر دارند تقاضا می شود بدون راهنمای خبره، تجهیزات کامل و خودروهای کمک‌دار و سالم وارد مناطق کویری نشوند.

وی از مرکز آتش‌نشانی زواره و اداره محیط زیست اردستان که در این عملیات با جمعیت هلال احمر شهرستان همکاری داشتند قدردانی کرد.

کویر دق سرخ به مساحت ۶۳۹ کیلومتر در بخش زواره از توابع اردستان از سمت غرب به رشته کوه سیاه کوه محصور است و تپه شنی آشیانه عقاب و تل شیطان در این منطقه قرار دارد.

شهرستان اردستان با افزون بر ۴۲ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است.

کدخبر: 708491 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟