12 زن و مرد  در آب استخرهای کشاورزی و سدهای اصفهان جان باختند

منصور شیشه فروش روز شنبه افزود: ۱۸فقره حادثه در سدها، رودخانه‌ها و استخرهای کشاورزی استان اصفهان از ابتدای سال جاری تاکنون به‌وقوع پیوسته است.

به گزارش رکنا، وی با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از این حوادث در سدها و استخرهای کشاورزی بوده است، خاطرنشان کرد: روز گذشته یک مرد ۲۱ ساله در استخر ذخیره آب کشاورزی در منطقه جوجیل شهرستان فلاورجان جان خود را از دست داد.

وی ادامه داد: پنجشنبه گذشته نیز یک مرد ۲۹ ساله بر اثر غرق شدگی در مخزن سد قره قاچ در شهرستان سمیرم جان باخت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان به جاری شدن آب در بستر رودخانه در اصفهان به سمت شرق نیز اشاره و اضافه کرد: با توجه به گرمای هوا و جاری بودن آب در زاینده رود از مردم می خواهیم که از ورود به آب و شنا کردن، جدا خودداری کنند زیرا امکان وقوع حادثه غرق شدگی حتی در مسیرهای کم عمق نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه تیم‌های گشت و نظارت از سوی نهادهای مرتبط مانند شرکت آب منطقه ای و آتش نشانی در مسیر زاینده رود فعال است، تاکید کرد: شنا کردن در سدهای مخزنی، رودخانه‌ها و کانال‌های منشعب و استخرهای ذخیره آب کشاورزی ممنوع است و باید برای اصول ایمنی این اماکن برای نصب حفاظ، تابلوی هشدار، طناب و نردبان نجات اقدام کرد.

شیشه فروش با اشاره به وجود سه هزار و ۵۰۰ استخر ذخیره آب کشاورزی در استان، اظهار داشت: شنا کردن در سدهای مخزنی از جمله سدهای زاینده رود در چادگان، باغکل در خوانسار، خمیران در تیران، کوچری در گلپایگان و قره قاچ، حنا و کمانه در سمیرم ممنوع است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان همچنین با اشاره به ۳۴ فقره حادثه حریق در مراتع و پوشش‌های گیاهی غرب و جنوب استان از ابتدای سال تا کنون، گفت: ۱۱۸ هکتار از پوشش های گیاهی و مراتع در این حوادث دچار حریق و خسارت شد.

وی افزود: در آخرین حادثه در روز گذشته نیم هکتار از مراتع میدانک شهرستان فریدونشهر دچار حریق و توسط عوامل امدادی و تیم های محلی اطفا شد.

بر اساس آمار پزشکی قانونی اصفهان، سال گذشته ۸۷ نفر شامل ۶۹ مرد و ۱۸ زن در استان غرق شدند.

خروجی سد زاینده‌رود از اواسط تیر ماه امسال برای آبیاری باغ‌های غرب و شرق اصفهان افزایش یافت و آب در بستر این رودخانه در کلانشهر اصفهان جاری شد.

کدخبر: 705526 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟