نجات 13 نفر از مرگ در آتش سوزی یک خانه در شهرری + عکس

در ساعت 13:28 دقیقه روز گذشته ساکنان با استشمام بوی دود در داخل ساختمان مسکونی خود واقع در شهرری، بلوار بسیج، نرسیده به چهارراه خط آهن با سامانه 125 تماس گرفته و از وقوع این آتش سوزی خبر دادند که ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشانان ایستگاههای 14 و 90 به همراه خودروهای ویژه نردبان و تشک نجات را به محل حادثه اعزام کرد.

به گزارش رکنا، به گفته سید حمید سجادی کمک فرمانده آتش نشانان ایستگاه 14، در یک ساختمان مسکونی 4 طبقه ناگهان سیم کشی برق ساختمان در قسمت پارکینگ منفی یک آن دچار آتش سوزی شد.

وی افزود: آتش گرفتن سیم های برق باعث شد دود بسیار زیادی در فضای پارکینگ و داخل طبقات فوقانی ساختمان منتشر شود که این اتفاق موجب گرفتار شدن تعدادی از ساکنان در طبقات فوقانی ساختمان شد.

معاون فرمانده آتش نشانی تصریح کرد: آتش نشانان بلافاصله پس از قطع جریان برق و گاز ساختمان، به دو گروه عملیاتی تقسیم شدند که گروهی از آتش نشانان با استفاده از خاموش کننده دستی و یک رشته لوله آبدهی وارد پارکینگ منفی یک ساختمان شدند و گروه دیگری از آتش نشانان نیز پس از مجهز شدن به دستگاه تنفسی برای یافتن افراد گرفتار به جستجو در طبقات مختلف این ساختمان پرداختند.

سجادی در ادامه اظهارداشت: آتش نشانان در همان دقایق ابتدایی توانستند به کانون آتش سوزی دسترسی پیدا کرده و شعله های آتش را مهار کرده و از گسترش آن به طبقات بالا جلوگیری به عمل آوردند.

وی افزود: دومین گروه از آتش نشانان که برای جستجو و نجات محبوس شدگان وارد ساختمان شده بودند سرانجام موفق شدند 13 نفر از ساکنان شامل زن، مرد و کودک را نجات داده و به بیرون از ساختمان منتقل کردند.

سجادی با اشاره به اینکه هیچ یک از ساکنین در این آتش سوزی دچار مصدومیت نشدند، ابراز کرد: نیروهای عملیاتی دود های منتشر شده را با استفاده از فن های قوی از داخل ساختمان تخلیه کردند.

کمک فرمانده آتش نشانی در پایان گفت: تحقیقات بیشتر در خصوص دلایل وقوع این آتش سوزی هم اکنون توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی تهران ادامه دارد.

آتش سوزی

آتش سوزی

آتش سوزی

 

کدخبر: 704916 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟