قیمت نفت امروز شنبه 21 آبان ماه 1401

به گزارش رکنا، به نقل از رویترز، خبر برداشته شدن برخی از محدودیت‌های کرونایی در چین امید به بهبود فعالیت اقتصادی در این کشور و بالا رفتن تقاضا در بزرگ‌ترین واردکننده نفت دنیا را افزایش داده و باعث افزایش قیمت نفت شده است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 2 دلار و 32 سنت معادل 2.48 درصد افزایش به 95 دلار و 99 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 2 دلار و 49 سنت معادل 2.88 درصد افزایش 88 دلار و 96 سنت معامله می‌شود.

زمان قرنطینه‌ها در چین برای کسانی که در تماس مستقیم با افراد مبتلا به کووید 19 بوده‌اند و همچنین برای مسافران ورودی تا 2 روز کاهش پیدا کرده‌ و جریمه خطوط هوایی برای وارد کردن افراد مبتلا هم برداشته‌شده است.

افزایش ذخایر نفت آمریکا و طولانی شدن ترس از کاهش تقاضا در چین باعث کاهش قیمت هفتگی نفت برنت و نفت آمریکا شد، اما افزایش قیمت این شاخص‌های نفتی در اواخر هفته، از شدت این کاهش قیمت کاست.

پایین آمدن ارزش دلار هم از قیمت نفت حمایت کرده‌است چون خرید آن را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر می‌کند.

انتشار خبر تورم پایین‌تر از حد انتظار در آمریکا امید به آرام‌تر شدن روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی را افزایش داده و احتمال رکود در بزرگ‌ترین اقتصاد دنیا را پایین آورده‌است. بدین‌ترتیب از قیمت نفت هم حمایت می‌شود.

وزیر انرژی عربستان با اشاره به بی‌ثباتی‌های به‌وجودآمده در اقتصاد دنیا در آستانه اجلاس آینده اوپک پلاس گفت این ائتلاف همچنان نسبت‌به تولید نفت محتاط است.

ائتلاف اوپک پلاس ماه گذشته با کاهش شدید تولید موافقت کرد و اجلاس بعدی آن در چهارم دسامبر برگزار خواهد شد.

در چین، علاوه‌بر دورکاری‌ها که تقاضا برای سوخت را پایین آورده، رفت‌وآمد در سراسر کشور هم از ترس گرفتار شدن در قرنطینه‌ها کاهش یافته‌است.

کدخبر: 842154 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟