حجم ترانزیت کالا در بنادر به 300 میلیون تن می‌رسد

به گزارش رکنا، جلیل اسلامی گفت: در حوزه ترانزیت در کشور ظرفیت سازی در ارتباط با بنادر جنوب وشمال  برای کاپوتاژ  فراهم شده  و هم اکنون ظرفیت بنادر کشور به بیش از ۲۷۰ میلیون تن رسیده و با طرح جامع مصوب سازمان و پروژه های برنامه ریزی شده تا ۱۴۰۴ به ۳۰۰ میلیون تن افزایش می یابد.

به گفته معاون بندری سازمان بنادر توافقات سه جانبه در خصوص بندر شهید بهشتی به صورت رسمی عملیاتی نشده اما این به معنای منتفی شدن قراردادها نیست. شرکت های هندی حاضر در بنادر بخشی از سرمایه گذاری  که ۲۵ درصد می شود را منتقل کرده اند هم اکنون  دو  دوره ۱۸ ماهه و حضور  مستقیم در بندر درحال رایزنی است .

حل و فصل و نهایی سازی قراردادها

او می گوید: اخیرا جلسه ای با حضور وزیر کشتیرانی هند  برگزار و موضوعات قرارداد بررسی شده و تا دو هفته آینده برای حل و فصل و نهایی سازی قراردادها جلسات برگزار خواهد شد. در این راستا دیدگاه مبنی بر توسعه قرارداد حجم ترافیک و میزان سرمایه گذاری  از طریق  مجاری  دیپلماتیک تا دو هفته آینده برگزار می شود.

اسلامی می گوید: بندر شهید بهشتی چابهار  در سازه های مختلف طراحی شده ۶۰ هکتار در فاز یک است و فاز دو آن جدا شده و هیچ منعی برای سرمایه گذاری کشورهای دیگر و حضور شرکت های مختلف کشتیرانی وجود ندارد و سازمان بنادر هیچ قرارداد مستقیمی با بنیاد مستضعفان در این بندر ندارد.

معاون بندری سازمان بنادر می گوید: تمامی تعرفه های سازمان بنادر برپایه منطق است و تعرفه های بنادر در مقایسه با خدماتی که ارائه می دهد بسیار کمتر است.

او گفت: تمامی تجهیزات مستقر شده در بندر شهید بهشتی قابلیت استفاده را دارد و مشکلی از لحاظ تست شدن و یا مشکل برق ندارند.

کدخبر: 829805 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟