به ۱۲۰۰ روستای کشور آبرسانی شد / مردم خوزستان از آب با کیفیت برخوردار می شوند

به گزارش رکنا ، « علی اکبر محرابیان » افزود: در قالب طرح جهاد آبرسانی مقرر بود به ۱۰ هزار روستا آبرسانی انجام شود.

وی ادامه داد: برای تحقق این موضوع از کمک گروه های جهادی، نیروهای بسیج و سپاه پاسداران و سایر گروه های مردم بهره گیری شد.

وزیر نیرو گفت: براین اساس تاکنون به ۱۲۰۰ روستا آبرسانی شده است.

محرابیان ابراز امیدواری کرد: آبرسانی به دیگر روستا ها به سرعت تداوم یابد.

افزایش ظرفیت ۳۵ هزار مگاوات نیروگاه‌ها با جدیت دنبال می شود

وزیر نیرو گفت: یکی از اولویت های وزارت نیرو در دولت سیزدهم، افزایش ظرفیت و توان نیروگاهی به میزان ۳۵ هزارمگاوات است که با جدیت دنبال می شود.

محرابیان با اشاره به مشکلات خاموشی که در تابستان سال قبل و سال های گذشته برای مردم ایجاد شده و موجب ایجاد معضل برای  مردم و بخش تولید و صنعت شده بود، افزود: بر این اساس و از همان آغاز بکار دولت سیزدهم برنامه ریزی برای رفع این مشکلات انجام شد.

وی ادامه داد: این اقدام ها در بخش های مختلف افزایش ظرفیت تولید به میزان ۶ هزارمگاوات در دستور کار قرار گرفت که تاکنون بخش زیادی از این افزایش ظرفیت محقق شده است.

وزیر نیرو گفت: علاوه بر آن برنامه تعمیرات نیروگاهی به جد دنبال شد و در بخش مدیریت مصرف هم اقدام های خوبی انجام شد.

محرابیان ادامه داد: بر این اساس در بخش خانگی امسال هیچ خاموشی برنامه ریزی شده نداشتیم.

وی افزود: در بخش صنعت نیز از ۶۳۰ هزار واحد صنعتی ۵۸۰ هزار واحد صنفی و صنعتی خاموشی نداشتند.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: خاموشی برای واحدهای مستقر در شهرک های صنعتی نیز به میزان حدود ۱۲ ساعت بود که معادل جمعه کاری آنها بود.

محرابیان گفت: برای واحدهای صنعتی بزرگ هم برنامه ریزی شد با جابجایی تعطیلات و تعمیرات و مدیریت بار انجام شود که براساس اعلام انجمن بین المللی فولاد امسال رشد ۳۴درصدی در تیر ماه نسبت به تیر ماه پارسال در بخش فولاد محقق شد.

وی افزود: در صنعت سیمان و آلومینیوم هم رشد خوبی داشتیم و آرامش بازار بیانگر وضعیت تامین برق این بخش ها است.

وزیر نیرو ادامه داد: در بخش اداری هم پیش بینی شده بود ۳۰ درصد صرفه جویی محقق شود که تا امروز به طور کامل محقق شده است.

محرابیان گفت: این کارها سبب بهتر شدن شرایط تامین برق برای بخش خانگی شد و این برنامه ها تداوم خواهد داشت.

وزیر نیرو افزود: در شهریور سال گذشته ۳۰۰ شهر را داشتیم که تنش آبی داشتند و برای حل این مشکل برنامه‌ریزی کردیم.

محرابیان ادامه داد: عمده مشکل موضوع زیرساخت‌ها و تکمیل سرمایه‌گذاری برای تأمین آب شرب پایدار برای این مناطق است. 

وی افزود: در شهر همدان از سال ۸۴ پیش‌بینی‌شده بود که یک طرح انتقال آب انجام شود که تا پیش از دولت سیزدهم ۳۰ درصد این طرح پیشرفت داشت.

وزیر نیرو گفت: با شناسایی این طرح جز طرح‌های ویژه قرار گرفت و با سرعت بسیار خوبی این طرح را پیش بردیم و این سرعت پیشرفت قابل‌مقایسه نیست.

محرابیان ادامه داد: امروز در نقطه‌ای هستیم که این ابرپروژه ۱۴۵ کیلومتر خط انتقال دارد و خطوط انتقال تکمیل‌شده و در حال نصب شیرآلات و ایستگاه‌های پمپاژ هستیم که در هفته‌های آینده شاهد افتتاح خواهیم بود.

وزیر نیرو گفت: این ابرپروژه برای رفع تنش مشکل آب شهر همدان پیش‌بینی‌شده است. اما این روزها به‌ صورت موقت از منابع محلی تأمین آب مورد نیاز انجام می شود و این کار به سرعت در حال انجام است.

وی ادامه داد: امسال در همدان نسبت به سال های نرمال ۴۳ درصد کاهش باران داشتیم و این سبب شد سد اکباتان در شرایط بسیار کم‌آبی بسیار قرار گیرد و امیدواریم با اجرای این طرح‌ها برای همیشه شاهد رفع مشکلات آبی در همدان باشیم.

مردم خوزستان از آب با کیفیت برخوردار می شوند

وزیر نیرو درباره طرح آبرسانی غدیر گفت: طرح غدیر برای تأمین آب شرب و بهداشتی ۶۰ درصد مردم خوزستان پیش‌بینی‌شده و برای نقاط دیگر خوزستان طرح‌های دیگر هم داریم.

محرابیان ادامه داد: این طرح بزرگ‌ترین طرح آب‌رسانی کشور است که ۱۲ مترمکعب در ثانیه از بهترین منابع آبی کشور برای مردم خوزستان تامین می کند. مراحل این طرح تقریباً تمام‌شده و پمپاژها شروع به کار کرده و در حال آزمودن هستند و به‌زودی این آب به خانه مردم می‌رسد.

وزیر نیرو گفت: موضوع تأمین آب امروز برای دولت سیزدهم یک اولویت است.

منبع : ایرنا

کدخبر: 818573 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟