همکاری بی‌نظیر مردم با صنعت برق/ 11 میلیون مشترک برق مشمول پاداش مدیریت مصرف شدند

به گزارش رکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، گرمای هوا باعث شده تا حد نصاب مصرف برق کشور دیروز ۲۸ تیرماه برای سومین بار در سال جاری شکسته شده و به مرز ۶۹ هزار مگاوات نزدیک شود، وضعیتی که حاکی از گذراندن روزهای سخت برای تلاشگران صنعت برق است.

دیروز به تعبیر سخنگوی صنعت برق، سخت‌ترین روز این صنعت بود که با تلاش و زحمت فراوان تلاشگران این عرصه و با همراهی مردم، شبکه برق با وجود فشار گرما و افزایش میزان مصرف، برق مشترکان را به صورت پایدار تامین کرد.

شکسته شدن رکورد مصرف برق کشور برای سومین بار در حالی رقم ‌خورد که در سال گذشته با میزان مصرف حدود 67 هزار مگاوات، شاهد خاموشی‌های گسترده و ناگهانی بودیم.

بر اساس این گزارش، امسال با توجه به ناترازی‌های موجود در بخش تولید و مصرف برق، نگاه وزارت نیرو برطرح‌های مشوق محور و جلب همراهی مردم بیشتر بود که در این زمینه مردم نیز با همکاری بی‌نظیر خود با صنعت برق، باعث کمک به این صنعت خدمت‌رسان شدند به‌طوریکه از میان 28 میلیون و 500 هزار قبض صادر شده، حدود 40 درصد از مشترکان یعنی ( 11 میلیون و 500 هزار مشترک ) تاکنون مشمول پاداش صرفه جویی شده‌اند.

همچنین بر اساس اطلاعات به دست آمده، با وجود افزایش دمای حدود 2 درجه‌ای تیرماه نسبت به سال گذشته و رشد بیش از 2 هزار مگاواتی میزان مصرف برق، شبکه در حالت پایدار بوده است و این موضوع حاصل ماه‌ها و ساعت‌ها تلاش و برنامه‌ریزی مدیران صنعت برق در حوزه‌های مختلف و نیز مشارکت بخش‌های مختلف مصرفی به‌ویژه مشترکان خانگی بوده است که تلاش می‌شود این روال تا پایان فصل گرم سال تدوام داشته باشد.

کدخبر: 805616 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟