نیمی از درآمد خانوار ایرانی صرف تامین مسکن می شود

به گزارش رکنا، حمزه شکیب روز جمعه در نشست با رییس سازمان بسیج مهندسی فارس که در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان ترتیب یافت اظهار کرد: ایده بسیار خوب و کار حرفه ای توسط سازمان بسیج مهندسین انجام شده این است که نظام مهندسی تنها سازمان نظام مهندسی نیست بلکه این سازمان نقش مهمی در ساختمان‌سازی دارد و محصولی که ارائه می‌دهد ساختمان است.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ادامه داد: نظام مهندسی یرای ساخت یک ساختمان یکی از ارکان محسوب می‌شود و شهرداری‌ها، وزارت راه و شهرسازی، سرمایه‌گذاران، مالکین، بهره برداران و مردم از دیگر ارکان برای ساخت ساختمان به شمار می‌روند.

شکیب اضافه کرد: بدون شک بسیج مهندسی می‌تواند حلقه واسط برای برقراری ارتباط نزدیک بین این سازمان‌ها و مجموعه‌ها ایجاد کند تا این چرخه به خوبی عمل کند.

رییس  سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور اظهار داشت: بسیج کشور هم در حال انجام برنامه‌ریزی و برقراری ارتباطات فرهنگی هستند تا بتوانند  این مطالبه گری را از مردم ایجاد کنند. بسیج پویا می‌تواند برای ادامه این حرکت پویایی ایجاد کند و کار ارزنده‌ای انجام دهد. ما هم وظیفه خود می دانیم که در کنار بسیج باشیم و از ظرفیت و پتانسیل بسیج به نحو مطلوب استفاده کنیم.

شکیب ابراز کرد: امیدواریم بتوانیم وظایف خود را در بحث طراحی، نظارت و اجرا و برقراری تعاملات با دستگاه های دیگر به خوبی عمل کنیم تا بتوانیم ساختمان‌ها را به بهترین شکل ممکن در اختیار بهره‌برداران قرار دهیم.

جعفر قادری نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: این نمایشگاه یکی از نمایشگاه‌های خوب استان فارس محسوب می‌شود و  یکی از جاهایی که می‌تواند به عنوان یک کانال ارتباطی خوب و مطمئن با فعالان اقتصادی باشد مجموعه نمایشگاه‌ها است.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه‌ همه طیف‌ها هم عرضه کننده کالا و خدمات و هم تقاضا کنندگان حضور دارند و در این تعاملات، ارتباطات و بازدیدها توانمندی‌ها و کاستی‌ها مشخص می‌شود.

قادری با بیان اینکه فعالان اقتصادی و صنعتگران در عرصه‌های مختلف صنعت ساختمان از استان‌های مختلف در این نمایشگاه حضور دارند، گفت: برگزاری این نمایشگاه فرصتی فراهم می‌کند که عقب افتادگی‌ها را نسبت به استان های دیگر جبران کنیم. بدون شک این مجموعه ها به ما دید جدیدی می‌دهد و باعث تثبیت جایگاه فارس در کشور می‌شوند.

منبع: ایرنا

کدخبر: 798812 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟