بانک مرکزی میزان ارز اختصاص یافته برای مدیریت واردات اقلام دارویی را منتشر کرد

به گزارش رکنا، به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی ، به منظور شفاف سازی و روشنگری افکار عمومی پیرو اظهارنظر عضو محترم کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در خصوص تامین ارز مورد نیاز واردات دارو توسط بانک مرکزی، به اطلاع هموطنان گرامی می رساند،  بانک مرکزی در سال جاری و‌ در راستای مساعدت با وزارت بهداشت در مدیریت واردات اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور، در پایان فروردین ماه تفاهم‌نامه‌ی ۱ میلیارد دلاری را با مهلت 1401/04/31 با وزارت بهداشت و سازمان برنامه ‌و بودجه امضا، و بلافاصله دستورالعمل مربوطه را نیز صادر و به منظور اجرا به تمامی بانک ها بانک‌ها ارسال کرد.

همچنین بانک مرکزی با اختصاص ارز مناسب و قابل انتقال به درخواست‌های وزارت بهداشت، حداکثر همکاری ممکن را در تسریع و تحقق بهینه این مهم معمول داشته است.

تحت تفاهم‌نامه مزبور تاکنون بالغ بر ۸۱۵ میلیون دلار تخصیص ارز صورت گرفته که این مبلغ به تفکیک شامل؛ ۴۲۰ میلیون دلار در اردیبهشت و ۳۲۴ میلیون دلار در خرداد و ۷۱ میلیون دلار در هفته آغازین تیر ماه بوده است. این روند بیانگر سرعت بالای اجرای تفاهم‌نامه در مقایسه با روند مورد انتظار است.

تمامی طرف‌های ذی‌مدخل در این فرایند واقفند که صدور کد تخصیص ارز به ثبت‌سفارش‌های ارسالی وزارت بهداشت (از طریق سامانه جامع ارزی)، بلافاصله و بدون هر گونه توقف انجام می‌گردد.

اصلح است مسولان محترم وزارت بهداشت با مساعدت سازمان برنامه و بودجه و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط با اهتمام جدی و تمرکز بر ظرفیت‌های موجود به مدیریت چگونگی تداوم تامین واردات کشور در این حوزه خطیر بپردازند، تا با اتمام قریب‌الوقوع مبلغ تفاهم‌نامه مزبور، در واردات این اقلام که مستقیماً با سلامت و رفاه جامعه ارتباط دارد، وقفه‌ای ایجاد نگردد.

کدخبر: 798695 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟