آخرین وضعیت تعمیرات نیروگاهی/تلاش برای گذر از تابستان بدون خاموشی

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق و مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق اظهار داشت: تعمیرات نیروگاهی در بخش نیروگاه‌های برق‌آبی به صورت 100 درصد و در بخش نیروگاه‌های حرارتی به صورت 99 درصد به اتمام رسیده است.

وی افزود: چند واحد حرارتی هستند که از سال گذشته دچار آسیب‌دیدگی‌های جدی شده بودند و بازگشت آنها به مدار بهره برداری قدری زمان بر است؛ پیش‌بینی ما این است که این واحدها نیز در نیمه اول خردادماه در مدار تولید قرار بگیرند.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه "هیچ سالی تعمیرات نیروگاهی در اواخر اردیبهشت‌ماه تمام نمی‌شد"، گفت: با برنامه‌ریزی که بعد از اوج بار سال 1400 صورت گرفت و اجرای دقیق برنامه‌های تعیین شده، اغلب تعمیرات نیروگاهی که بیش از 99 درصد را شامل می‌شود، خاتمه یافته و بخش اندکی هم که باقی مانده، به زودی در مدار تولید قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: با اتمام تعمیرات نیروگاهی در زمان مقرر، نیروگاه‌ها در حداکثر آمادگی برای تأمین برق تابستان هستند و تلاش می‌کنیم در کنار آمادگی نیروگاه ها برای تأمین برق و همچنین افزایش ظرفیتی که در بخش تولید رقم خورده و واحدهایی که یک‌به‌یک به مدار خواهند آمد، با استفاده از طرح‌های جابه‌جایی بار و مدیریت مصرف، تابستان سال جاری را بدون خاموشی سپری کنیم.

منبع: تسنیم

کدخبر: 785470 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟