رئیس کل بانک مرکزی: اجرای طرح مردمی‌ سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ ها اجتناب‌ ناپذیر بود

به گزارش رکنا اقتصادی، به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، علی صالح آبادی با اشاره به اهتمام ویژه نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به مسایل اقتصادی و ظرفیت های اقتصادی و تولیدی ویژه این استان تصریح کرد: حضور جدی شبکه بانکی در صحنه اقتصادی استان‌ها با توجه به شرایط کشور بیشتر شده است و بانک مرکزی این رویه را با شدت و جدیت دنبال می‌کند.

رئیس‌ کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها اجتناب‌ناپذیر بود، گفت: تبیین این اقدام مهم دولت و مقابله با قاچاق کالا برای مردم حتما لازم و ضروری است.

صالح‌آبادی با اشاره به ضرورت تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و هدایت صحیح اعتبارات بانکی به بخش تولید گفت: حمایت جدی شبکه بانکی از تولید صادرات محور و بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس‌کل‌ بانک مرکزی در ادامه به اجرای سند اصلاح نظام بانکی در بانک مرکزی خبر داد و با اشاره به سه بال این سند گفت: اصلاح رابطه دولت با بانک مرکزی و بانکها، اصلاح رابطه بانک مرکزی با بانکها و اصلاح رابطه بانک ها با مشتریان از اجزای مهم این سند به شمار می روند و بانک مرکزی اصلاح این روابط را به طور جدی پیگیری می کند.

کدخبر: 782358 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟