قیمت نفت امروز سه شنبه 6 اردیبهشت ماه 1401

به گزارش رکنا اقتصادی، به نقل از رویترز، قیمت نفت به‌دنبال کاهش شدید در روز گذشته به‌خاطر نگرانی در مورد قرنطینه‌های کرونایی در چین و تاثیر آن بر تقاضا و همچنین افزایش ارزش دلار آمریکا، امروز کمی افزایش یافت.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 1.2 دلار افزایش به 103 دلار و 52 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 90 سنت افزایش، 99 دلار و 44 سنت در هر بشکه معامله می‌شود.

هر دوی این شاخص‌های نفتی 4 درصد در روز دوشنبه کاهش قیمت داشتند. نفت خام برنت 7 دلار و نفت آمریکا 6 دلار در هر بشکه پایین آمده بودند.

قرنطینه‌ها برای مقابله با همه‌گیری کرونا در شانگهای چین به‌ هفته‌ چهارم رسیده‌است. ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در مؤسسه اوآندا عقیده دارد قرنطینه‌های چین بیش‌از 1 میلیون بشکه در روز از تقاضای نفت کم می‌کند و تست کرونایی که در 12 منطقه از چین طی 5 روز آینده انجام می‌شود، تعیین‌کننده تغییر بزرگ بعدی در قیمت نفت خواهد بود.

ارزش دلار آمریکا هم به بالاترین رقم طی 2 سال گذشته رسیده که نفت را برای خریدارانی که از سایر ارزها استفاده می‌کنند گران‌تر می‌کند.

مویا عقیده دارد:«ترس از کمبود عرضه نفت تمرکز اصلی تاجران نفت نیست. درحال‌حاضر بالا رفتن ارزش دلار فشار بیشتری به قیمت کالاها وارد می‌کند».

کدخبر: 774483 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟