5 مزیت «اکسکوینومارکت» برای معاملات ارزهای دیجیتال

این بازار به دلیل موقعیت‌های سودآوری که به معامله‌گران ارائه می‌دهد، با استقبال بالایی مواجه شده است. در سال 2021، افراد زیادی توانستند به سودهای بالا و حتی بیشتر از 1000 درصد برسند.

حالا سامانه اکسکوینو برای سهولت در معاملات و کاهش کارمزدها، بازاری را برای معاملات رمزارزها راه‌اندازی کرده است. اکسکوینومارکت، بازار ارزهای دیجیتال اکسکوینو محسوب می‌شود که روی شبکه هوشمند بایننس (BSC) پیاده‌سازی شده است.

 در این مقاله، به بررسی قابلیت‌های جذاب اکسکوینومارکت پرداخته‌ایم تا اگر قصد مبادله ارزهای دیجیتال را دارید، با قابلیت‌های کاربردی آن آشنا شوید.

قبل از شروع این مقاله، بهتر است بدانید که اکسکوینو با نام تجاری توسعه فناوری آرین داده پیوسته ایرانیان «توفاد»، فعالیت خود را از سال 1396 به‌عنوان اولین شرکت دانش‌بنیان در زمینه خدمات رمز ارزها آغاز کرد. این شرکت به دلیل خدمات ارزنده خود، از سوی معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست‌جمهوری به‌عنوان اولین شرکت دانش‌بنیان رمز ارزها در کشور انتخاب شد.

حالا اکسکوینو در راستای اهداف خود برای ترویج فناوری بلاکچین و معاملات امن و ساده رمزارزها، اقدام به راه‌اندازی اکسکوینومارکت کرده است.

شاید اولین و مهم‌ترین قابلیت مارکت برای معاملات، امکان تبادل بی‌واسطه دارایی‌ها بین افراد باشد. در اکسکوینومارکت، این شما هستید که خرید و فروش ارز دیجیتال را به‌طور مستقیم با یک کاربر دیگر انجام می‌دهید، هیچ خبری هم از واسطه مالی در این معاملات نیست.

سفارش محدود (Limit Order)

سفارشات محدود (Limit Order) یکی از پرطرفدارترین قابلیت‌های مارکت‌ رمزارزها هستند. با استفاده از این قابلیت، شما می‌توانید قیمت بالاتر یا پایین‌تر از ارزش فعلی یک رمزارزها را تعیین کنید. سپس مشخص می‌کنید که در صورت رسیدن قیمت به عدد مدنظرتان، چه مقدار از دارایی شما به فروش برسد!

معاملات محدود یا لیمیت، زمانی کاربرد و ارزش بالایی دارند که شما می‌خواهید حد ضرر یا حد سود تعیین کنید. مثلا اگر  قیمت بیت‌کوین 40 هزار دلار باشد و شما حد سود 10 درصدی را برای این معامله داشته باشید؛ تعیین می‌کنید که وقتی قیمت به 44 هزار دلار رسید، همه یا بخشی از بیت‌کوین‌تان به فروش برسد.

با این قابلیت، دیگر لازم نیست هر لحظه و هر کجا به رمزارزهایتان سر بزنید. فقط کافی است قیمت و مقدار را تعیین کنید تا زمانی که قیمت بالا یا پایین رفت، معامله شما به صورت خودکار انجام شود.

2

سفارشات آنی (Market Order)

سفارشات آنی یا معامله به قیمت بازار، همان معاملات ساده هستند. در واقع، شما می‌توانید با استفاده از قابلیت سفارش آنی اکسکوینومارکت، همه یا بخشی از دارایی رمزارز خود را در لحظه و با بهترین قیمت بفروشید.

معامله آنی به این شکل عمل می‌کند که اگر شما مایل به فروش باشید، سیستم مارکت سفارش فروش شما را به سفارش خریدی متصل می‌کند که بالاترین قیمت را در آن لحظه پیشنهاد داده است.

حالا اگر قصد خرید داشته باشید، در مارکت به فروشنده‌ای وصل می‌شوید که پایین‌ترین قیمت فروش را دارد. به این ترتیب، در معاملات آنی همیشه با بهترین قیمت در زمان معامله، خرید و فروش را انجام می‌دهید.

کاهش کارمزدها

با اکسکوینو مارکت، می‌توانید معاملات فوری و بدون واسطه را با کمترین کارمزد انجام دهید. اکسکوینو بستری را فراهم کرده است تا انتقال رمزارزها از اکسکوینو به مارکت و از مارکت به اکسکوینو، بدون هیچگونه کارمزدی انجام شود.

به این ترتیب، اگر کاربر اکسکوینو باشید، می‌توانید با خرید استیبل‌کوین‌ها مثل تتر، آن را به مارکت انتقال دهید و معاملات خود را انجام دهید. از طرف دیگر قادر هستید رمزارزهای خود را از مارکت به پلتفرم اکسکوینو انتقال دهید و آن را به کوین‌های دیگر یا ریال تبدیل کنید. همچنین، انتقال رمزارزها از ولت‌های خارجی به اکسکوینومارکت هم بدون کارمزد انجام می‌شود.

کارمزدهای اکسکوینومارکت به این شکل محاسبه می‌شود که اگر از قابلیت سفارشات محدود (Limit) استفاده کنید، هیچ کارمزدی پرداخت نمی‌کنید؛ اما برای انجام سفارشات آنی (Market)، 2/0 درصد کارمزد پرداخت می‌کنید.

به‌علاوه، کارمزد برداشت از اکسکوینو مارکت به ولت‌های خارجی، 25 محاسبه می‌شود.

3

برداشت آسان و سریع از مارکت

اکسکوینومارکت به دلیل ساختار فنی و پیاده‌سازی روی شبکه BSC، می‌تواند به همه ولت‌ها (کیف پول‌های ارز دیجیتال) خارجی که روی شبکه هوشمند بایننس ساخته شده‌اند، متصل شود. یک مثال محبوب و پر استفاده از این نوع کیف پول، تراست والت (Trust Wallet) است.

با این قابلیت، شما می‌توانید کوین‌هایتان را در اکسکوینو به ولت‌های خارجی انتقال دهید. همچنین می‌توانید دارایی خودتان را از کیف پول‌های خارجی به اکسکوینومارکت انتقال دهید.

گفتیم که امکان انتقال بین اکسکوینومارکت و پلتفرم اکسکوینو فراهم است. شما برای این نوع از انتقالات هیچ کارمزدی پرداخت نمی‌کنید. اگر قصد تبدیل سریع رمزارزها به ریال را داشته باشید، می توانید دارایی خود را بدون کارمزد به اکسکوینو انتقال دهید و به ریال تبدیل کنید.

دسترسی کامل به تاریخچه تراکنش‌ها

برای اینکه آگاهی کاملی از تعداد تراکنش‌ها و سفارشات خود داشته باشید، شما می‌توانید به راحتی همه این اطلاعات را در اکسکوینومارکت مشاهده کنید. در قسمت تاریخچه سفارشات، تاریخچه‌ی همه سفارشات خرید و فروشِ محدود و آنی‌ را مشاهده می‌کنید. همه این اطلاعات را می‌توانید در دسته‌بندی‌های مجزا و با استفاده از فیلترها، به راحتی جستجو و مشاهده کنید.

در بخش تراکنش‌ها هم می‌توانید به اطلاعاتی مثل واریز، برداشت، انتقال از اکسکوینو به اکسکوینومارکت، انتقال از اکسکوینومارکت به اکسکوینو و معامله، دسترسی پیدا ‌کنید.

استفاده از اکسکوینومارکت بدون احراز هویت

شما می‌توانید بدون نیاز به احراز هویت که ممکن است تا چند روز هم طول بکشد، از همه امکانات اکسکوینومارکت استفاده کنید. فقط کافی است با یک ثبت‌نام ساده در وبسایت اکسکوینو، شماره تلفن یا ایمیل‌تان را تایید کنید. حالا می‌توانید وارد پنل کاربری شوید و روی گزینه «اکسکوینومارکت» کلیک کنید.

بعد از این، وارد فضای مارکت می‌شوید و می‌توانید از قابلیت‌های جذابی مثل سفارشات محدود و برداشت با حداقل کارمزد به ولت‌های خارجی روی شبکه بایننس (BSC) اقدام کنید.

سخن آخر

بازار ارزهای دیجیتال روز به روز با استقبال بیشتری در سراسر جهان روبه‌رو می‌شود. در این بین، استفاده از پلتفرم‌هایی که امکان مبادله مستقیم و بی‌واسطه رمزارزها را بین افراد فراهم می‌کنند، بسیار محبوب و کاربردی هستند. این بازارها، به معامله‌گران امکان می‌دهند تا به صورت مستقیم خرید و فروش رمزارزها را با دیگران انجام دهند.

در همین راستا، سامانه اکسکوینو که فعالیت خود را از سال 96 به‌عنوان پلتفرمی برای خدمات جامع رمزارزها آغاز کرده، اکسکوینو مارکت را راه‌اندازی کرده است تا سرمایه‌گذاران و معامله‌گران بتوانند به ساده‌ترین شکل و با کمترین هزینه کارمزد، معاملات ارزهای دیجیتال را انجام دهند.

کدخبر: 766543 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟