سرمایه‌ گذاری در بورس‌ های خارجی قابل اعتماد است؟

به گزارش رکنا، مجرمان با تبلیغ سرمایه گذاری در بورس خارجی و دریافت سود کلان حاصل از آن، اقدام به کلاهبرداری می‌کنند و تا جایی پیش می روند که تمام دارایی افراد ساده لوح را به صفر رسانده و هیچ گونه رد پایی از خود باقی نمی گذارند.

افزایش دانش سایبری با وجود دنیای پیچیده اقتصادی و توسعه فضای مجازی و انواع و اقسام جرائم رایانه ای، بیش از گذشته لازم و ضروری به نظر می رسد براین اساس نباید به راحتی به هر گونه تبلیغی در این زمینه اعتماد کرد زیرا مجرمان همواره به روز بوده و از راه های مختلف برای سرقت اطلاعات بانکی و هویتی افراد استفاده می کنند و چنان با قربانیان خود وارد معامله می شوند که هرگز باورتان نمی شود که با یک مجرم سایبری در تماس هستید.

مجرمان با افزایش دانش سایبری خود انواع راه ها را رفته اند و همچنان راه های جدیدتری برای فریب و به دام انداختن قربانیان خود استفاده می کنند. کارشناسان پلیس فتا یک توصیه کلی به همه اقشار جامعه اعم از افرادی که سواد رسانه ای دارند و ندارند، ارائه می دهند، توصیه ای بسیار ساده و شدنی که اگر هموطنان این توصیه را آویزه گوش خود کنند هرگز قربانی نخواهند شد و آن این است که وارد هر سایتی نشوید، به هر پیامی پاسخ ندهید، به هر تبلیغی اعتماد نکنید.

به گفته کارشناسان چه ضرورتی دارد که افراد حتما وارد سایت هایی بشوند که نمی دانند کاربرد آن چیست، چه ضرورتی دارد که با تبلیغات اغواء کننده جذب برندها و اجناسی شویم که برای ما فقط یک تصویر است. کلاهبرداران که معمولا خارج از کشور هستند با راه اندازی سایت‌ و تبلیغ در شبکه‌های مجازی مخاطب جذب می‌کنند پس از مدتی برای جلب اعتماد سرمایه گذاران به آنها سود پرداخت کرده تا مبالغ بیشتری را در این سایت‌ها سرمایه گذاری کنند.

کلاهبردار با وعده سرمایه گذاری در ارز دیجیتال، بورس، مسکن، ارزهای خارجی، طرح‌های تحقیقاتی و هر ترفند دیگری که به فکرشان برسد، پول‌های قربانیان را دریافت کرده و به آنها وعده سودهای بزرگ‌تر می‌دهند. این سرمایه کاربران است که در دست آن‌ها است و هیچ سرمایه گذاری واقعی وجود ندارد به این صورت که گردانندگان سایت بخشی از همان مبلغی که کاربران جدید در سایت سرمایه گذاری می‌کنند را به‌عنوان سود به افراد قدیمی پرداخت می‌کنند اما پس از جمع آوری پول‌های کلان دیگر سودی پرداخت نمی‌شود و کلاهبرداران سایت خود را از دسترس خارج می‌کنند.

کاربران فریب وب‌سایت‌هایی که خود را با ظاهری معتبر معرفی می‌کنند و سودهای کلان و غیرعادی را تبلیغ می‌کنند نخورند، هر وب سایت معتبری قابل جعل است حتی فعال سازی تراکنش‌های ارزی در پنل کاربری یا کیف‌های پول مجازی برای سوء‌استفاده از سرمایه شهروندان به صورت جعلی قابل پیاده سازی است.

کارشناسان پلیس فتا در این زمینه به هموطنان توصیه می کنند که تنها به ظاهر مطالب پیرامون مجوزها و  نظارت مراکز معتبر برای کسب و کارهای اینترنتی اکتفا نکنید و حتماً برای راستی آزمایی به صورت مستقیم از این مراکز درباره این وب سایت ها اعتبارسنجی کنید.

همان طور که گفته شد مجرمان سایبری با استفاده از تبلیغات گسترده در فضای مجازی مبنی بر سرمایه گذاری در بورس‌های خارجی و دریافت سود کلان حاصل از آن، اقدام به کلاهبرداری می‌کنند مجرمان سایبری با ترفند اغوا کننده و تبلیغات در فضای مجازی، شهروندان را وسوسه کرده و آن ها را به سرمایه گذاری در بورس‌های خارجی تحریک کرده و در دام خود گرفتار می‌کنند.

 

کدخبر: 759240 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟