جزیره کیش پایلوت اقدامات فرهنگی و اجتماعی کشور

-به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر با محوریت عفاف و حجاب با حضور مدیرعامل، معاونین و برخی از مدیران سازمان منطقه آزاد کیش، امام جمعه، فرمانده نیروی انتظامی ویژه کیش، معاون شورای عالی انقلاب فرهنگی، دبیر و مشاور سیاست گذاری عفاف و حجاب کشور، شامگاه شنبه در سالن رازی مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

جعفر آهنگران در این جلسه با تاکید بر این که برای نخستین بار در جزیره به موضوع عفاف و حجاب در سطح نگرش کلان فرهنگی و اجتماعی توجه شده است، گفت: تمام مصوبات جلسه عفاف و حجاب قابلیت اجرا دارد و محقق شدن این مهم سبب مطرح شدن جزیره کیش به عنوان پایلوتی برای اقدامات فرهنگی و اجتماعی در سطح کشور خواهد شد.

آهنگران یکی از ویژگی های مهم جزیره را وفاق و همدلی میان تمام مسئولان سازمان و دستگاه های اجرایی مستقر در این منطقه برشمرد و اظهار داشت: اجرای برنامه های فرهنگی به مناسبت گرامی داشت سوم خرداد؛ یکی از اقدامات موثر این منطقه در سطح کشور بود.

وی ظرفیت های سازمان منطقه آزاد کیش در زمینه اقدامات فرهنگی و عفاف و حجاب را مثبت ارزیابی کرد و افزود: این امر به عنوان اعتقاد و یک اصل پذیرفته شده است و با بهره گیری از دستاوردهای مهم در حوزه های فرهنگی و اجتماعی می توان گام های موثری در این زمینه برداشت.

رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش بر جایگاه مهم امر به معروف در جزیره کیش اشاره داشت و تصریح کرد: در جزیره کیش نیاز به نهی از منکر نیست و این جزیره به عنوان منطقه ای پیشرو در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی در سطح کشور مطرح است.

به گفته جعفر آهنگران زمینه برای انجام کارهای فرهنگی و اجتماعی در سطح جزیره کیش فراهم است و می توان در این مسیر موفق تر عمل کرد و با اتکا به باور و اعتقادات قلبی و با رهبری امام جمعه کیش شاهد اقدامات خوبی در حوزه های فرهنگی و اجتماعی در این منطقه خواهیم بود.

شایان ذکر است: امر به معروف و نهی از منکر، اجرای مصوبات ستاد  و کار گروه فرهنگی در منطقه، تدوین منشور عفاف و حجاب، فرهنگ سازی و تعیین حدود پوشش کارکنان، برگزاری کارگاه های آموزشی، تولید محتوای و ارائه بسته های فرهنگی با رویکرد عفاف و حجاب، تدوین دستورالعمل ساماندهی حیوانات خانگی(سگ گردانی) اجرای طرح تربیت دینی در مدارس کیش، بررسی آسیب های اجتماعی، ساماندهی و برخورد قانونی با عکاسان غیر مجاز و مطالبه مردمی در حوزه ورزش از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

 

کدخبر: 706005 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟