وضعیت شاخص بورس امروز و یک هفته اخیر

به گزارش رکنا، اخبار مهم بورسی امروز و یک هفته اخیر را در ادامه بخوانید و بازار بورس تهران را لحظه به لحظه در اینجا کلیک کنید.

 

 

بورس قبل از عید سبز شد

بازار سهام آخرین روز کاری سال جاری را از ابتدا با افزونی تقاضا شروع کرد و رفته رفته بر حجم تقاضاها افزوده شد تا آخرین صفحه از کتاب بازار سرمایه در سال 1402 سبز رنگ به اتمام برسد.

بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با رشدی 34 هزار  و 26واحدی به 2 میلیون و 2195 هزار واحد رسید. همچنین  نیز شاخص کل هم‌وزن با رشدی 8800 واحدی به ارتفاع 742 هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «فملی»، «فولاد» و «شپنا» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «آریا»، «زاگرس» و «بپاس» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «شستا»، «فولاد» و «وبملت» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «آردینه»، «بیوتیک» و «خاور» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 28 اسفند ماه 1402، مبلغ 4 هزار میلیارد میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 230 میلیارد تومان به بازار سهام تزریق کردند.

در بازار امروز 391  نماد در محدوده مثبت و 54 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 307 نماد در محدوده مثبت و 116 نماد در محدوده منفی معامله شدند.

رکود شاخص بورس امروز شنبه 26 اسفند

بازار سرمایه بعد از رشد هفته های اخیر، مجددا با کاهش ارزش معاملات به روزهای رکودی خود بازگشته، به طوری که اکثر نمادهای بازار در محدوده صفر تابلو معامله شدند.

بازار سهام اولین روز کاری هفته را در تقریبا در محدوده ی صفر تابلو شروع کرد، اما رفته رفته با توجه به نزدیک شدن به ساعات انتهایی بازار بر فشار عرضه ها افزوده شد.

بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با ریزشی 1500  واحدی به 2 میلیون و 148 هزار واحد رسید. همچنین  نیز شاخص کل هم‌وزن با ریزشی 1800 واحدی به ارتفاع 730 هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «فملی»، «فولاد» و «میدکو» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «وسپهر»، «بپاس» و «فصبا» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «خودرو»، «شپنا» و «خگستر» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «اردینه»، «فصبا» و «بیوتیک» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 26 اسفندماه 1402، مبلغ 4 هزار میلیارد و 200 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 200 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

در بازار امروز 133 نماد در محدوده مثبت و 281 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 163 نماد در محدوده مثبت و 191 نماد در محدوده منفی معامله شدند.

کدخبر: 572952 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟