بارشهای پراکنده جاده‌های شمالی خراسان رضوی را لغزنده کرد

به گزارش رکنا، جعفر شهامت روز شنبه افزود: هم‌اکنون بارش باران در جاده قوچان-چناران و محدوده گردنه تیوان در جاده درگز-قوچان و گردنه گوجگی در جاده مشهد-کلات موجب لغزندگی سطح جاده ها در این مناطق شده است.

وی گفت: در حال حاضر ترافیک در جاده‌های استان روان اعلام شده و در حال حاضر مه گرفتکی در محورها گزارش نشده است.

اداره کل هواشناسی خراسان رضوی در خصوص افزایش بارش های رگباری در این استان طی امروز شنبه ۱۳ خرداد تا ۱۵ خرداد، هشدار سطح زرد صادر کرد.

بر این اساس با توجه به رگباری بودن بارش‌ها احتمال ایجاد رواناب و آبگرفتگی در برخی از نقاط و نواحی خراسان رضوی وجود دارد ضمن این که تغییر شیب فشار هوا موجب افزایش شدت وزش باد در خراسان رضوی به خصوص نواحی بادخیز شرقی و جنوبی خواهد شد که پیش‌بینی شده همراه با گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و احتمال بروز خسارت باشد.

۵۱ گردنه در راه‌های شهری خراسان رضوی به طول ۵۴۵ کیلومتر، ۱۷۲ گردنه در راه‌های روستایی استان به طول ۵۷۴ کیلومتر و ۱۳۶ منطقه کولاک‌گیر و مه‌گیر به طول ۵۸۶ کیلومتر وجود دارد.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته از نظر طول راه‌ها در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

ایرنا

 

کدخبر: 897832 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟