باید تمامی بسترها فراهم شود تا زن تراز انقلاب اسلامی در حوزه حکمرانی ایفای نقش کند.

به گزارش رکنا به نقل از ایرنا، فاطمه قاسمپور یکی از چالشهای اصلی حکمرانی زنان را در زیربنای حضور اجتماعی آنان دانست و افزود: برای فعالیت اجتماعی باید بانوان از امتیازی متناسب با نقشی که در خانواده نیز ایفا می کند برخوردار باشند.

وی بر موازنه نقش های اجتماعی و خانوادگی زنان تاکید کرد و افزود: باید تمامی فضا و بسترها فراهم شود که زن تراز انقلاب اسلامی بتواند در حوزه حکمرانی ایفای نقش کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین توضیح داد: برخی از این موارد در قوانین ما آمده و مجلس یازدهم در قانون جوانی جمعیت نیز بخشی از مطالبه بحق بانوان در حوزه حمایت از جمله افزایش مرخصی زایمان را برطرف کرده است.

قاسمپور موضوع افزایش مرخصی زنان کارمند دارای فرزندان زیر ۶ سال و دورکاری را بخشی از این اصلاحات عنوان کرد، افزود: البته باور داریم این اتفاقات گام های نخست بوده و باید تغییرات دیگری نیز اعمال شود و ما نیز در برنامه هفتم پیگیر آن خواهیم بود.

وی گفت: اکنون مجلس منتظر تقدیم لایحه برنامه هفتم از سوی دولت است و هرکجا که در حوزه بانوان و آنچه مربوط به حکمرانی و حضور بانوان در فعالیت اجتماعی ضعفی باشد حتما مجلس خواستار اصلاحات خواهد شد.

کدخبر: 897554 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟