صنایع‌دستی یکی از عوامل مهم در حفظ حوزه‌های زیست ‌محیطی و نظام نشانه‌شناسی اقلیم است

به گزارش رکنا به نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی، نشست مشترک معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی و سازمان حفاظت از محیط زیست عصر دوشنبه ۸ خرداد با حضور مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور، مرادی معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت از محیط زیست، مدیران کل و مشاوران دو حوزه در دفتر معاونت صنایع دستی برگزار شد.

در این دیدار مریم جلالی با تاکید بر اجرایی شدن ارتباطات و ایجاد کارگروه مشترک بین وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: صنایع‌دستی تجسم و تجلی اقلیم هر منطقه و حاصل سلیقه و دانش برخاسته از حوزه زیستی است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور افزود: صنایع‌دستی یکی از عوامل مهم در حفظ، حراست و انتشار حوزه‌های زیست‌محیطی و نظام نشانه‌شناسی اقلیم است.

او تصریح کرد: در همه ارگان ها و‌ دستگاه‌های اجرایی علاوه بر همفکری و هم‌افزایی به ارتباط موثر و هم‌جوشی نیاز داریم که در این راستا دغدغه‌های محیط زیستی در حوزه صنایع‌دستی تبلور هم‌جوشی میان دو دستگاه خواهد بود.

جلالی گفت: خدمات متقابل در زنجیره ارزش بین دو حوزه، به وظایف حفاظتی محیط زیست و رسالت صنایع‌دستی کمک خواهد کرد.

طرح توانمندسازی جوامع محلی در مناطق حفاظت شده از اهداف مهم سازمان حفاظت از محیط زیست است

در ادامه نورالله مرادی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست گفت: پیوند میان وزارت میراث‌فرهنگی و‌ سازمان حفاظت از محیط زیست در حوزه توسعه پایدار، زنان و مشارکت مردمی مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت از محیط زیست افزود: یکی از اهداف مهم سازمان حفاظت از محیط زیست طرح توانمندسازی جوامع محلی پیرامون مناطق حفاظت شده است که برای اجرایی شدن آن نیازمند تخصص و دانش کافی در حوزه صنایع‌دستی هستیم.

مرادی تصریح کرد: در راستای طرح توانمندسازی جوامع محلی در حوزه سامان‌دهی مشاغل خرد و ایجاد مشاغل جایگزین نقش و حضور زنان حائز اهمیت است.

او ادامه داد: محیط زیست کشور نگاه ویژه‌ای به طبیعت‌گردی دارد و در مناطق حفاظت شده رویکرد فرهنگی و حفظ محیط زیستی دارد.

همکاری میان وزارت میراث‌فرهنگی و سازمان حفاظت از محیط زیست کمک بزرگی به اقتصاد و صنایع‌دستی می‌کند

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: همکاری میان وزارت میراث‌فرهنگی و سازمان حفاظت از محیط زیست کمک بزرگی به اقتصاد، حفظ صنایع‌دستی و محیط زیست کشور است.

در این نشست ضمن بررسی پیش‌نویس تفاهم‌نامه میان وزارت میراث‌فرهنگی و سازمان حفاظت از محیط زیست مقرر شد برای نخستین‌بار شاخص احترام به محیط زیست با حضور نماینده این سازمان در شورای راهبردی انتخاب شهرها و روستاهای ملی لحاظ شود.

 

اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

 

کدخبر: 896832 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟