انجام 39 پرواز حج از فرودگاه های کشور تا امشب

به گزارش رکنا، فرزادی پور رئیس سازمان هواپیمایی کشور در برنامه گفتگوی ویژه خبری در خصوص پروازهای حج گفت: از ۳ خرداد تاکنون مجموعا ۳۹ پرواز حج از فرودگاه های کشور انجام شده که ۲ پرواز مخصوص خدمه و ۳۷ پرواز برای حجاج بوده است.

او ادامه داد: بر این اساس ۹ هزار و ۸۱۶ زائر تا کنون به مدینه مشرف شده اند.

فرزادی پور تصریح کرد: پرواز های رفت حج تا اول تیر ادامه دارد و پروازهای برگشت از ۱۳ تیر آغاز و تا ۳ مرداد انجام خواهد شد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور در خصوص تاخیرات پروازها گفت: تلاش های زیادی شده که پروازهای حج با حداقل تاخیرات انجام شود. از مجموع ۳۹ پرواز که دو برابر آن تیک آف و لندینگ می شود، تنها یک مورد تاخیر طولانی داشته ایم و سایر تاخیرها در حد نیم ساعت تا ۴۰ دقیقه بوده است.

او ادامه داد: فضایی در فرودگاه های کشور مخصوصا در ترمینال سلام فراهم شده که تاخیر برای زائران آزاردهنده نیست.

فرزادی پور گفت: برای جلوگیری از تاخیرها، در ایامی که تعداد پروازها بیشتر است هواپیمای پشتیبان هم پیش بینی شده است.

چلندری سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی در ادامه برنامه گفت: امسال حدود ۳۳ درصد پروازهای حجاج از ۱۰ استان کشور از شهر فرودگاهی امام انجام می شود.

او افزود: با توجه به اینکه امسال ۵۵ درصد از حجاج افراد مسن هستند امکاناتی برای راحتی و آسایش آنها در فرودگاه فراهم کرده ایم و در سالن انتظار فضای استراحت برای هزار نفر فراهم است.

چلندری گفت: تاکنون ۱۵ پرواز حج از فرودگاه امام انجام شده و ۳۵۷۵ زائر اعزام شده اند.

او تاکید کرد:توصیه می کنیم حجاج از حمل کالاهای حجیم و ممنوعه خودداری کنند تا روند ترخیص کالا از فرودگاه سرعت یابد. همچنین زائران از آوردن گوشی تلفن همراه به کشور خودداری کنند چون در گمرک ایران رجیستر نمی شود.

چلندری گفت: آمادگی پذیرش ۵ هزار خودرو در فرودگاه به منظور استقبال از زائران را داریم و ترمینال سلام صرفا برای پروازهای زیارتی اختصاص یافته است اما توصیه می شود افراد کمتری به فرودگاه مراجعه کنند.

سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی با اشاره به کاهش هزینه های حج گفت: هزینه های ما خیلی کمتر از کشورهای همسایه است.

فرزادی پور رئیس سازمان هواپیمایی کشور هم در خصوص هزینه های حج گفت: قیمت بلیت پرواز حج نسبت به عراق و افعانستان تقریبا یک سوم است.

باشگاه خبرنگاران جوان

کدخبر: 896089 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟