جامعه کارگری مطالبات خود را کف خیابان دنبال نمی‌کند

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، غلامرضا طالبا امروز پنج‌شنبه ۲۱ اردیبهشت در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: یکی از چالش‌های کارگران نداشتن امنیت شغلی است حال آنکه این مهم از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه مسئولان باشد.

وی خواستار رفع تبعیض بین نیروهای کار در دستگاه‌های اجرایی شد و افزود: در دستگاه‌های اجرایی کارگران در قالب نیروهای حجمی، شرکتی و طرف قرارداد با دستگاه همکاری می‌کنند که هر کدام هم حقوق و مزایای متفاوتی دارند، این مسئله یک تبعیض است و درخواست ما پایان دادن به این معضل است.

رئیس کانون کارگران بازنشسته گرگان از فعالیت 110 شرکت خدماتی در سطح استان گلستان خبر داد و یادآور شد: این شرکت‌ها باید یکسان سازی شوند.

طالبا، امنیت شغلی، معیشت و درمان را سه پازل مهم برای کارگران شاغل و بازنشسته دانست و خاطرنشان کرد: سال گذشته 57 درصد به حقوق کارگران افزوده شده که این افزایش، معقول بوده اما امسال حداقل 27 درصد افزایش دستمزد در نظر گرفته شده که مطلوب نیست.

وی با اشاره به اینکه جوامع کارگری افزایش حقوق کارگری را از دیوان عدالت اداری پیگیری می کنند، تصریح کرد: در دفتر حقوقی سه وکیل گرفتیم و دادخواست‌هایی را در چارچوب قانون و مقررات پیگیری می‌کنیم. ما معتقدیم با استفاده از ابزار قانون می‌توانیم مسائل خود را پیگیری کنیم و اعتقادی به کف خیابان و اعتراضاتی که موجب سوء‌استفاده رسانه‌های معاند می‌شود، نداریم.

رئیس کانون کارگران بازنشسته گرگان، خواستار توجه به موضوع درمان کارگران شاغل و بازنشسته شد و گفت: متاسفانه پزشکان متخصص راغب نیستند که در بیمارستان تامین اجتماعی کار کنند و همین مسئله ما را دچار مشکل می‌کند، می‌طلبد مسئولان ذی‌ربط این مسئله رل پیگیری کنند.

طالبا متذکر شد: کارگران حدود 9 بخش از 27 بخش حقوق خود را در اختیار تامین اجتماعی قرار می‌دهند تا در زمان بازنشستگی دغدغه نداشته باشند ولی در زمان بازنشستگی دو درصد از حقوق برای این منظور کسر می‌شود. همچنین چهار درصد از حقوق نیز به بیمه تکمیلی اختصاص پیدا می‌کند.

کدخبر: 892122 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟