پژوهش‌ سراهای دانش‌آموزی افزایش می یابد

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، محمدمهدی کاظمی در آیین افتتاح پژوهش سرای دانش آموزی ابن سینا شهرستان اشتهارد استان البرزگفت: افزایش تعداد پژوهش‌ سراهای دانش آموزی به منظور کشف استعدادهای علمی و پژوهشی همه دانش آموزان در دست اقدام است و ایجاد تفکر خلاق با راه اندازی خانه‌های خلاق نیز مدنظر است.

وی بیان کرد: تحقق روحیه پژوهشگری در سنین کودکی و نوجوانی در دانش آموزان در دنیای امروز ضروری است در نتیجه باید تلاش شود با استفاده از ابزارهای مختلف؛ تفکر الگوریتمی و روحیه پژوهشگری را در دانش آموزان تقویت کرده تا بدین ترتیب، مطالبه مقام معظم رهبری در خصوص تربیت پژوهشگر و دانشمند نیز انجام شود.

کاظمی با اشاره به اینکه کشور در عرصه‌های مختلف علمی و پژوهشی دستاوردهای مهمی دارد، خاطرنشان کرد: این مهم، نتیجه تلاش جوانان امروز و نوجوانان دیروز است. دانش آموز ان امروز دانشمندان آینده هستند که می بایست موقعیت‌های یادگیری متنوعی را برای آن ها فراهم کرد تا با حرکت در مسیر درست، یافته‌های خود را به علم تبدیل کنند.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش، تصریح کرد: پژوهش سراهای دانش آموزی نقش مهمی در توسعه فعالیت‌های پژوهشی دارند، بنابراین باید به سمت افزایش مراکز پژوهشی و کارآفرینی با اولویت مناطق کمتر برخوردار پیش برویم تا زمینه‌های پژوهشی آینده کشور فراهم شود.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش در ارتباط با عملکرد پژوهشراهای دانش آموزی، اضافه کرد: عملکرد پژوهش سراهای آموزش و پرورش مطلوب بوده و توجه نهادهای بیرونی را به خود جلب کرده است در همین راستا امیدواریم مسئولان در دولت مردمی و مجلس انقلابی برای تقویت نیروی انسانی و تجهیز این مراکز همکاری و حمایت لازم را از این مجموعه مهم به ویژه راه اندازی پژوهش سراهای دانش آموزی در مناطق محروم و کمتر برخوردار را داشته باشند.

 

کدخبر: 888045 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟