۱۱۵ هزار داوطلب دکتری و ۲۷۰ هزار نفر کارشناسی ارشد کارت ورد به جلسه دریافت کردند

به گزارش رکنا به نقل از ایرنا، آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکتری سال ۱۴۰۲ در روزهای ۱۱ و ۱۲ اسفندماه ۱۴۰۱ برگزار می شود.

عبدالرسول پورعباس، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور روز شنبه ۶ اسفند در نشست خبری پس از اعلام اخبار کنکور سراسری ۱۴۰۲، درخصوص آزمون دکتری و کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ نیز اظهار کرد: از دو ماه پیش چاپ سوالات کنکور دکترا و کارشناسی ارشد شروع شده است.

وی گفت: آزمون دکترا صبح روز پنجشنبه ۱۱ اسفند ماه آغاز می شود. تعداد کل داوطلبان دکتری ۱۶۹ هزار و ۹۶۴ نفر است که ۷۵ هزار و ۶۲۵ نفر زن و ۹۴ هزار و ۳۳۹ نفر مرد هستند.

پورعباس افزود: زمان انتشار اطلاعیه توزیع کارت این آزمون ها روی سایت سازمان سنجش از سوم اسفند جاری آغاز شده و دریافت کارت ورود به جلسه و برگه راهنمای نام نویسی از هشتم اسفند تا دهم اسفند است.

وی گفت: تعداد کدرشته‌های امتحانی ۲۴۷ کدرشته و تعداد حوزه های امتحانی ۱۵۷ حوزه اصلی و ۵۵۷ حوزه فرعی در ۱۱۰ شهرستان کشور است و داوطلبان دکترا در هفت گروه آموزشی علوم انسانی علوم پایه فنی و مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی هنر دامپزشکی و زبان به رقابت می پردازند.

پورعباس ادامه داد: اعلام نتایج اولیه این دو آزمون به صورت کارنامه دهه اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، انتخاب رشته اینترنتی برای داوطلبان مجاز به انتخاب رشته نیمه اول اردیبهشت ۱۴۰۲، اعلام نتایج چندبرابر ظرفیت برای انجام مصاحبه و بررسی سوابق آموزشی و پژوهشی هفته اول خرداد ۱۴۰۲ و اعلام نتایج نهایی نیمه اول شهریورماه خواهد بود.

وی در ادامه درباره آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: تعداد کل داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ۴۷۱ هزار و ۵۲۸ نفر است که از این تعداد ۲۵۵ هزار نفر زن و ۲۱۶ هزار و ۵۲۸ نفر مرد هستند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: زمان انتشار اطلاعیه توزیع کارت روی سایت سازمان سنجش سوم اسفند ماه بوده و دریافت کارت ورود به جلسه و راهنمای آزمون هشتم تا دهم اسفند ماه است.

وی افزود: تعداد کل رشته‌های امتحانی ۱۳۴ کد رشته است. این آزمون ۶۲ رشته آن به صورت شناور برگزار می‌شود و مجموعا ۴۵۹ هزار نفر داوطلب دارد. تعداد حوزه‌های امتحانی ۱۹۸ حوزه امتحانی اصلی و۷۷۷ حوزه فرعی است و آزمون در ۱۱۲ شهرستان برگزار می شود.

پورعباس گفت: زمان برگزاری آزمون کارشناسی ارشد عصر پنجشنبه ۱۱ اسفند و همچنین صبح و عصر جمعه ۱۲ اسفند است و این آزمون در گروه های آزمایشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و دامپزشکی برگزار می شود.

وی ادامه داد: نتایج اولیه این آزمون به صورت کارنامه منتشر می شود و زمان انتخاب رشته داوطلبان دهه دوم خرداد ۱۴۰۲ است. نتایج نهایی نیز دهه اول شهریور ماه ۱۴۰۲ اعلام می شود. 

کدخبر: 873410 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟