مطالبات ماماها همچنان پرداخت نشده است / وزیر بهداشت با نماینده ماماها دیدار کند

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، سمیه رفیعی ، در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بابت استفاده از ظرفیت تخصص بانوان در رایزنی های فرهنگی تشکر می کنم، در تذکری شفاهی اظهار کرد: در خصوص عدم پیگیری مطالبات جامعه ایثارگر ماماهای کشور به وزیر بهداشت و درمان تذکر می دهم، متاسفانه مدتی است این جامعه ایثارگر مطالباتشان محقق نشده و توجهی از طرف وزارتخانه به این قشر صورت نگرفته است.

وی در ادامه اظهار کرد: بهتر است وزیر بهداشت جلسه ای با جامعه نمایندگان ماما های کشور داشته باشد و هر چه سریعتر بابت پیگیری تحقق مطالبات آنها اقدامات لازم صورت گیرد. به استاندار تهران تذکر می دهم با جدیت پیگیر تصویب طرح جامع کلانشهر تهران در جلسه شورای عالی معماری و شهرسازی باشد و هر چه سریعتر این جلسه برگزار شود. هر نوع اقدام توسعه ای در شهر تهران باید منطبق با این طرح باشد، حواسمان باشد در نظام توسعه ای شهر تهران نظام ارتفاعی شهر و استان و نظام چرخش هوا و وزش باد مشخص باشد، چیزی که ما سال هاست از آن محروم هستیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: هفت حوضه آبریز شهر تهران باید به جدیت مورد صیانت قرار گیرد، البته لایروبی قنوات تهران مدت هاست به حال خود رها شده است. در بخش امامزاده داوود (ع) مردم عزیزی که بابت سیل خسارت دیده اند، باید تعیین تکلیف شوند. منابع طبیعی استان تهران وضع خوبی دارد، از استاندار تهران می خواهم هر چه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف آنها اقدام کند. همچنین وام کشاورزان و باغداران این منطقه مورد استمهال قرار گیرد که این مورد پیرو جلسه وزیران صورت گرفته است.

رییس فراکسیون محیط زیست مجلس در ادامه تاکید کرد: دپوی نخاله ها در اطراف آزادراه تهران-شمال باعث آلودگی آب در مسیرها و خشک شدن چشمه ها شده است. همچنین مدیریت گودچاله ها در تهران به حال خود رها شده و تصمیم واحدی برای آن گرفته نشده است، به ویژه که در مناطق جنوبی تهران علی الخصوص منطقه ۱۸ تهران به معضلی اساسی تبدیل شده است.

رفیعی در پایان با اشاره به معضل آلودگی هوا در تهران، بیان کرد: تهران ۸ برابر ظرفیت خیابان ها تردد خودرو و وسایل حمل و نقل دارد، باید این مسئله و ورود ماشین های جدید و تردد آنها در تهران مدیریت شود، چرا که معضل آلودگی هوا با جان مردم سر و کار دارد.

کدخبر: 864313 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟