تهران سوله بحران کم دارد /احداث سوله‌های مدیریت بحران ضروری است

فلسفه ایجاد سوله های مدیریت بحران در پایتخت و سراسر کشور این است که در زمان وقوع بحران همچون سیل و زلزله امکانات در اختیار مردم گذاشته شود اما گزارشات میدانی خبرنگار ایرنا این است که تهران با کمبود سوله های مدیریت بحران مواجه است و در برخی مناطق با جمعیت نسبتا بالا این سوله ها وجود ندارد.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران به خبرنگار ایرنا گفت: اکنون ۱۰۵ سوله مدیریت بحران در تهران وجود دارد و ۳۸ ناحیه فاقد سوله است.

علی نصیری با اشاره به کمبود سوله‌های سازمان پیشگیری مدیریت بحران در شهر تهران افزود: بر اساس مصوبات شورای عالی مدیریت بحران کشور هر ناحیه از شهر تهران باید دارای یک سوله مدیریت بحران باشد که اکنون با کمبود ۳۸ سوله مواجه هستیم.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از کمبود سوله‌های مدیریت بحران در مناطق یک، سه و هفت شهرداری تهران خبر داد.

وی با بیان اینکه برخی از سوله‌های مدیریت بحران برای زلزله بیش از هفت ریشتر آماده شده‌ است نیز گفت: هزینه‌ها برای این پایگاه‌ها ۳۰ درصد گران‌تر از سایر سوله‌ها است.

رییس سازمان مدیریت بحران شهر تهران اظهارداشت: در جلسه اخیر شورای عالی مدیریت بحران که با حضور ریاست جمهوری برگزار شد مصوب شد در بازه زمانی چهار ساله ۳۸ سوله در تهران ساخته شود.

وی با بیان اینکه بهره‌برداری از سوله‌های مدیریت بحران یکی از اقدامات خوب مدیریت شهری است، گفت: در این سوله‌ها نگاه غیرمتمرکزی به بحران‌ها وجود دارد همچنین در ساخت این اماکن از کشورهای پیشرفته دنیا الگو گرفته شده است.

نصیری با بیان اینکه در همه جای دنیا امکان دارد که پس از حادثه مردم در محله خود گرفتار شوند، افزود: این اقدامات برای آن است که مردم بتوانند به صورت محلی برنامه و تجهیزاتی داشته باشند البته با این وجود باید برای ساعات اولیه وقوع حوادث تجهیزات برسد.

به گفته وی، مدیریت بحران سه نوع پایگاه یا سوله دارد اول پایگاه‌هایی ویژه است که در هر منطقه شهرداری یکی از آنها داریم در کنار این پایگاه‌ها، پایگاه‌های دیگری برای پشتیبانی وجود دارد که عمده آنها از همین نوع است و همچنین پنج پایگاه نیز به عنوان معین فعالیت می‌کنند که این‌ها پیشتاز بوده و در صورت نیاز به سایر استان‌ها می‌رسند. در واقع اینها پیش‌بینی‌های خوبی است که انجام شده است.

نصیری ادامه داد: سوله‌ها شامل چند قسمت از جمله سالن چند منظوره، سالن نگهداری اقلام و غیره است همچنین سالن جلسات را در این مکان‌ها داریم که برای برگزاری جلسات بحران از آن استفاده می‌شود و برخی هماهنگی‌های حوزه مدیریت بحران در این محل انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه گنجایش این سوله‌ها ۲۸ هزار نفر است، افزود: وظیفه ما اسکان تمام مردم نیست و در واقع کمک به ارگان‌های امدادی است، باید به این مساله اشاره کرد که ممکن است اسکان اضطراری در صورت لزوم برای میلیون ها نفر انجام شود و در سوله ها نمی‌توان این اسکان انجام داد. همچنین برای حوادث انسان ساز کوچک می‌توان از این سوله‌ها برای اسکان استفاده کرد، اما در زلزله بالاتر از 6 ریشتر نمی‌توان افراد را در این سوله‌ها اسکان داد.

کدخبر: 851070 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟