زاکانی: در ماجرای گاز متان دلیلی که ادعای ناسا را تایید کند، پیدا نکردیم

به گزارش رکنا، علیرضا زاکانی ، در حاشیه برگزاری مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی شهرهای مراکز استان‌ها در جمع خبرنگاران درباره انتشار گاز متان و تشکیل توده ۵ کیلومتری در جنوب تهران گفت: تیم دانشگاهی تشکیل شده تا این موضوع را بررسی کند البته تا به حال شرایطی یا دلیلی که ادعای ناسا را تایید کند پیدا نکردیم؛ اما چون شائبه برای مردم ایجاد شده این مورد را بررسی و نتایج را اعلام خواهیم کرد.

وی در ادامه افزود: صدور پروانه از ۳۵ میلیون متر مربع به پنج میلیون متر مربع و ۳۱ هزار فقره نیز به پنج هزار فقره در سال ۱۴۰۰ کاهش یافته است. با این وجود انضباط مالی ما را نجات داد، به شکلی که هزار و ۲۰۰ حساب را به خزانه واحد تبدیل کردیم. به هر دلیلی در سه سال گذشته این اقدام انجام نمی‌شد؛ اما ما به قانون عمل کردیم و باعث شد از تنش خارج شویم.

زاکانی ادامه داد: نسبت به سال قبل نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد تومان در تحقق بودجه جلوتر هستیم و بدون اینکه یک سانت تراکم فروشی صورت بگیرد این اقدام انجام شده است و سعی کردیم منافع مردم را در نظر بگیریم.

شهردار تهران تاکید کرد: این نگاه در مجموعه شهرداری وجود داشت که باید از مردم هزینه‌ها را گرفت؛ اما ما اعلام کردیم که اگر شهروندان در سال‌های قبل مبالغ خود را کامل پرداخت کرده باشند؛ همان اندازه کفایت می‌کند و این اقدام تعامل بین ما و مردم و سازندگان را ایجاد خواهد کرد.

کدخبر: 841502 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟